גנץ: "נגן על עצמנו בעצמנו" | נתניהו: "מחויב למנוע מאירן לפתח נשק גרעיני"

שר הביטחון חשף בראיון מפה ובה מיקומי טילים של חיזבאללה, ואמר כי צה"ל לא שוקט ומעדכן את התכניות לפגיעה עצמאית במתקני הגרעין של איראן. ראש הממשלה שוחח עם סגנית הנשיא האמריקאי, "נמשיך לחזק את שיתוף הפעולה המודיעיני"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/03/21 08:35 כא באדר התשפא

גנץ: "נגן על עצמנו בעצמנו" | נתניהו: "מחויב למנוע מאירן לפתח נשק גרעיני"
נתניהו וגנץ, צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש90

שר הביטחון בני גנץ, התראיין מהלך הלילה (ה') לרשת "פוקס ניוז" האמריקאית והתייחס לנושא הגרעין האיראני ושלוחותיו. גנץ אמר כי צה''ל לא שוקט בנושא הגרעין: "בצה"ל מעדכנים את תכניות הפגיעה באתרי גרעין אירניים וערוכים לפעול באופן עצמאי בנושא". בהמשך הריאיון, אמר: "אם העולם יעצור אותם לפני, זה טוב. אך במידה ולא, על ישראל לעמוד באופן עצמאי ולהגן על עצמה מול איראן".

ביום רביעי השבוע, הודיעה התביעה בבית הדין הבינלאומי בהאג כי תפתח בחקירת פשעי מלחמה שלכאורה בוצעו ברצועת עזה וביהודה ושומרון. אתמול החל גנץ בהתייעצויות לקראת פתיחת החקירה. במהלך הריאיון חשף גנץ מפה ובה הראה כי רבות מהרקטות של ארגון הטרור חיזבאללה, ממוקמות בלב שטח אזרחי. "זו מפת יעדים. כל אחד מהיעדים נבדק מבחינה משפטית, מבצעית ומודיעינית - ואנחנו מוכנים להילחם".

נתניהו: נמשיך לחזק את שיתוף הפעולה המודיעיני עם ארצות הברית

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוחח הלילה עם סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, ובמהלך השיחה התייחס גם הוא לגרעין האיראני "נמשיך לחזק את שיתוף הפעולה המודיעיני", אמר לה, והוסיף: "כראש ממשלת ישראל אני מחוייב למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני המיועד להשמדתנו".

בנוסף, נתניהו והאריס שוחחו גם על החקירה נגד ישראל שצפויה להיפתח בהאג, "סגנית הנשיא הביעה את ההתנגדות המוחלטת של הממשל האמריקני להחלטת התובעת של בית הדין הבינלאומי בהאג".

בעניין משבר הקורונה והטיפול במגפה, אמר ראש הממשלה כי סגנית הנשיא בירכה על הצלחת מבצע החיסונים בישראל. "סיכמנו על הקמת צוות משותף להידוק שיתוף הפעולה במאבק בקורונה".


(ראש הממשלה, אתמול)