נתניהו על ההסלמה בצפון: "לא נסבול שום תוקפנות נגד אזרחינו ונגיב בעוצמה על כל התקפה נגדנו"

לאחר לילה מתוח בגבול הצפוני, ראש הממשלה ושר הביטחון התייחסו לניסיונות של חיזבאללה להתגרות בישראל: "לא ניתן לנסראללה לפגוע לא בחיילינו ולא במדינתנו. נגיב באופן קשה לכל אירוע שיקרה בגבול".

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/20 11:14 ו באלול התשפ

נתניהו על ההסלמה בצפון: "לא נסבול שום תוקפנות נגד אזרחינו ונגיב בעוצמה על כל התקפה נגדנו"
גנץ בבבסיס הקליטה והמיון בתל השומר, צילום: חורחה נובמינסקי / לע"מ

לאחר לילה מתוח במיוחד בגבול הצפון, קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצויות עם שר הביטחון, הרמטכ"ל ובכירים נוספים. הבוקר (ד') התייחס נתניהו לתגובה של צה"ל לתוקפנות של חיזבאללה. גם שר הביטחון בני גנץ הפציר 

"ישראל רואה בחומרה רבה את הירי לעבר כוחותינו ע"י חיזבאללה. לא נסבול שום תוקפנות נגד אזרחינו ונגיב בעוצמה על כל התקפה נגדנו. אני מציע לחיזבאללה לא לנסות את כוח המחץ של ישראל. חיזבאללה שוב מסכן את מדינת לבנון בגלל תוקפנותו", אמר ראש הממשלה. 

שר הביטחון, בני גנץ, ביקר הבוקר (ד') בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר במסגרת יום גיוס לפיקוד העורף ולחיל האוויר, ביחד עם ראש אכ"א, אלוף מוטי אלמוז, מפקד פקע"ר, אלוף אורי גורדין, רח"ט תומכ"א, תא"ל אמיר ודמני, ר' להק כוח אדם בחיל האוויר, תא"ל איתמר רייכל, ומפקד מיטב אל"מ נמרוד ארזואן.

במהלך הסיור העביר מסר ברור לראש ארגון הטרור הלבנוני: "הלילה נמשכו האתגרים הביטחוניים, גם בצפון וגם בדרום. אנחנו נמשיך לפעול להבאת שקט מוחלט בדרומה של הארץ. בצפון, לא ניתן לנסראללה לפגוע לא בחיילינו ולא במדינתנו. נגיב באופן קשה לכל אירוע שיקרה בגבול".

נזכיר כי כוח של חיזבאללה ירה אמש (ג'), סמוך לשעה 23:00, לעבר כוח צה"ל בסמוך לגבול עם לבנון ותושבי הצפון התבקשו לשהות בבתים. לא היו נפגעים לכוחותינו, ונמסר כי הכוחות ביצעו ירי של עשרות פגזי תאורה ועשן למרחב. בתגובה תקף במהלך הלילה חיל האוויר יעדים ועמדות תצפית השייכים לחיזבאללה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן