צה"ל חנך כנף חדשה - כנף הכוחות המיוחדים של חיל האוויר

כנף הכוחות המיוחדים של חיל האוויר, זו הכנף החדשה שחנך צה"ל. הכנף תאגד בתוכה את יחידות 669, שלדג, ויחידות מיוחדות נוספות. איחוד היחידות יאפשר למידה רוחבית ופעילות מבצעית איכותית יותר, ומטרתו חיבור עמוק יותר לחיל | צפו

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/07/20 17:46 כ בתמוז התשפ

צה"ל חנך כנף חדשה - כנף הכוחות המיוחדים של חיל האוויר
צילום: דו"צ

בבסיס פלמחים התקיים היום (א') טקס פתיחת כנף 7 - כנף כוחות אוויר מיוחדים (כא"ם). הטקס התקיים במעמד מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין ומפקד הכנף, אל"ם ע'. הכנף חדשה תאגד תחתיה את יחידות הקרקע המיוחדות של החיל, ביניהן 669 ושלדג. החיבור ייצר חיבור עמוק יותר בין היחידות הללו לחיל האוויר - מבחינה מבצעית והן בתחושת הזהות של היחידות.

צילום: דו"צ

ההחלטה להקים את הכנף החדשה נבעה מהבנה שהמציאות מסביב משתנה כל הזמן ולכן חיל האוויר צריך להשתנות יחד איתה. איחוד הכוחות המיוחדים יאפשר עבודה טובה יותר של היחידות, שיתוף פעולה טוב יותר ולמידה רוחבית להכפלת יכולותיהן. משרתיהן ישתלבו בתפקידים במטה המבצעי ובמטה ההדרכה של החיל.

צילום: דו"צ

מפקד חיל האוויר אמר בטקס: "אנו עומדים כבר בעידן של השתנות אזורית, של מגיפה עולמית ושל שדה קרב ההופך מורכב מידי יום. את השינוי הזה הבינו המפקדים. זהו השוני המחייב אותנו להתאים את עצמנו, ולהיערך טוב יותר לאתגרי העתיד".

עוד אמר מפקד החיל: "לאחר עבודת מטה ארוכה ומעמיקה, שביסודה חזון מבצעי. מתקיימת יכולת משופרת שתהפוך את הכוחות המיוחדים שלנו לאפקטיביים יותר בקרב, למשפיעים יותר על העליונות האווירית, ולחלק מכל תהליך או תרחיש המתקיים בחיל. אנחנו יוצאים היום לפרק הבא בתולדות הכא״ם. אנחנו נישאים על כתפי קודמינו שהעזו ועשו, ועתה - אנחנו מובילים".

צילום: דו"צ

הכנף תאגד תחתיה יחידות חדשות ויחידות ותיקות:

  • יחידה 669: היחידה הטקטית לחילוץ מיוחד של חיל האוויר.
  • שלדג: היחידה למבצעים מיוחדים של חיל האוויר. 
  • יחידת הנחתה קדמית (יה"ק): מאפשרת נחיתה בשטח לכלי טיס של חיל האוויר.
  • יחידת מודיעין ייעודית: יחידה חדשה שתקום תחת הכנף.
  • בית ספר אחוד: כחלק מהקמת הכנף, בית ספר אחוד להכשרת לוחמי הכוחות המיוחדים עתיד להיפתח בשנת 2022. 

צילום: דו"צ

סמל היחידה

סמל היחידהצילום: דו"צ