בחשד למעשה סדום: נהג אגד ממזרח י-ם נעצר

על פי החשד, הנהג שלח לנערה הודעות הכוללות תכנים מיניים, וביקש שתשלח לו הודעות דומות מצדה. לפני כשלושה חודשים הוא נחקר והורחק מהמתלוננת, אך משהמשיך להיפגש עמה הוא נעצר בשנית

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/18 14:11 יב באדר התשעח

בחשד למעשה סדום: נהג אגד ממזרח י-ם נעצר
מעצר, צילום: shutterstock

נהג אוטובוס בחברת אגד נעצר אתמול (ב') בחשד שביצע מעשה סדום ואיים על נערה בת 14, שנהגה לנסוע עמו בירושלים. כבר לפני כשלושה חודשים הנהג נעצר בעקבות תלונת הנערה, אך שוחרר אז בתנאים מגבילים. כעת הוא נתפס שוב ומעצרו הוארך בשלושה ימים. 

לפני כחצי שנה פגש הנהג, תושב מזרח ירושלים, את הנערה ובין השניים נוצר קשר. על פי החשד, הנהג שלח לה הודעות קוליות ומסרונים הכוללים תכנים מיניים, וביקש שתשלח לו תמונות בעלות אופי מיני. כמו כן, לטענת הנערה, החשוד איים עליה כי אם לא תשלח את התמונות שביקש הוא יהרוג את משפחתה.

לפני כשלושה חודשים הגישה הנערה תלונה במשטרה נגד הנהג, ובתום החקירה הוחלט לשחרר אותו בתנאים מגבילים האוסרים על מפגש ביניהם. לטענת המשטרה, לנוכח חומר הראיות והיעדר שיתוף פעולה מצד הנערה, הוחלט אז לשחרר את החשוד בתנאים מגבילים של הרחקה.

למרות ההרחקה, הנהג הפר את תנאי השחרור והמשיך להיפגש עם הנערה. לפני יומיים הוגשה שוב תלונה נגד הנהג והפעם הוא נעצר.

ענת גופשטיין מארגון "להבה" שמלווה את הנערה אמרה כי "המקרה חמור ביותר אך חמורה עוד יותר אוזלת היד של המשטרה שלא עצרה את הנהג ושחררה אותו בתנאים מגבילים. לצערי גם אגד התרשלו בתפקידם ובמקום לפטר אותו הוא המשיך בעבודתו. זה לא המקרה היחיד שבו אנו מטפלים במהלכו נהגים של אגד בעיקר ממזרח ירושלים יוצרים קשרים אינטימיים עם ילדות או צעירות יהודיות ופוגעים בהן".

מחברת אגד נמסר בתגובה: "אנחנו מביעים שאט נפש מהמעשים המיוחסים לנהג. מדובר, לכאורה, באירוע קשה וחריג המצוי בחקירת משטרה, לאחר שהנהג, עובד זמני ממזרח ירושלים, נעצר ביום ראשון. מדובר באירוע חריג שאינו משקף את התנהגותם של נהגי אגד בכלל ונהגי אגד הערבים ממזרח ירושלים בפרט העושים רובם ככולם עבודה טובה ומקצועית.

"עד אשר תושלם חקירת המשטרה הנהג לא ישוב לעבודתו כנהג רכב ציבורי, ובכל מקרה אם ימצא ממש בטענות הוא יפוטר מעבודתו הזמנית באגד".

מהמשטרה נמסר כי "מיד עם הגשת התלונה הראשונה במשטרה נפתחה חקירה בחשד לביצוע מעשים מגונים. לאחר ביצוע פעולות החקירה הנדרשות, לאור חומר הראיות ונוכח היעדר שיתוף פעולה מצד קרבן העבירה, הוחלט לשחרר את החשוד בתנאים מגבילים של הרחקה ובסיום החקירה הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות.

"לאחר שהפר את תנאי השחרור בניגוד לחוק, נעצר החשוד לחקירה, בין היתר בחשד להפרת הוראה חוקית, ובהמשך הוארך מעצרו בבית המשפט. משטרת ישראל תמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ובמקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם החשוד".