בקרוואן, במתחם VIP או באוהל במדשאה הציבורית | כמה עולה להתארח בחברון בשבת חיי שרה

אחרי שנת ההפסקה בעקבות מגבלות הקורונה, השבת בעיר האבות חוזרת: אלפים יזרמו לחברון ומערת המכפלה לציון שבת חיי שרה. איפה ישנים? מה אוכלים? כל הדרכים והפרטים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 20/10/21 14:37 יד בחשון התשפב

בקרוואן, במתחם VIP או באוהל במדשאה הציבורית | כמה עולה להתארח בחברון בשבת חיי שרה
מערת המכפלה, צילום: אביעד כתפי

במשך השנים "שבת חברון" הפכה למותג: עשרות אלפים מגיעים לעיר האבות לחגוג את השבת בה קוראים את פרשת חיי שרה המספרת את סיפור הקנייה של מערת המכפלה. המסורת החלה במטרה לחזק את היישוב היהודי בחברון ועם השנים הפכה לאירוע המאחד עשרות אלפים לשבת מרוממת וחווייתית.

לאחר שבשנה שעברה בוטלו האירועים והשבת הצטמצמה למינימום, השנה השבת חוזרת בגדול ויש צפייה לשבירת השיא שעומד על 50 אלף מבקרים. הפקת השבת היא אירוע מורכב והתושבים נרתמים לעזור ופותחים את בתיהם לכל דכפין. הארוחות ההמוניות והאווירה המקרבת הן חלק בלתי נפרד מהשבת.

במידה ואין לכם קרובים בחברון ובקריית ארבע יש מספר דברים חשובים שאתם צריכים לדעת: איפה אוכלים? מה עם הלינה? יצאנו לבדוק

האוהל המרכזי של חב"ד בראשות השליח דני כהן הוא הכתובת הבלעדית לארוחות השבת. בשנים שעברו יותר משלושת אלפים אנשים התארחו באוהל המרכזי ונהנו מארוחות השבת.

כמה זה יעלה לכם? 145 שקלים למתחם הכללי. אם תרצו להתארח במתחם VIP, תצטרכו לשלם 500 שקלים.

שבת חיי שרה. ארכיון

שבת חיי שרה. ארכיון | צילום: Mendy Hechtman/Flash90

הלינה היא עסק עם יותר תחרות, מה שנותן לכם כמה אפשרויות בחירה: דירות להשכרה, אוהלים, בתי ספר, ישיבות, ועוד. האפשרות המסודרת ביותר היא השכרת דירה לשבת. אמנם המחיר יקר, אך אין תחליף לנוחות. אתם מקבלים מיטות, מגבות ומצעים וצריכים רק להביא את עצמכם. המחיר נע בין 1500-2500 שקלים, תלוי בקרבה למערה ובגודל הדירה.

האפשרות השנייה עדיין בתחום היוקרה, יחסית כמובן. מדרשות, ישיבות ומוסדות חינוך שונים מציעים חדרי אירוח שונים לשבת. אם תרצו לשמור לעצמכם חדר תצטרכו להיפרד מסדר גודל של 750-1500 שקלים. העניין הוא שהחדרים נתפסים בקצב מסחרר אז אין זמן לשאלות.

האפשרויות החינמיות כוללות הקמת אוהלים במדשאות ובגנים ברחבי העיר, על בסיס מקום פנוי. ישנו גם מתחם ייעודי לקרוואנים ובו ניתן לשהות במהלך השבת. המועצה פותחת בפני האורחים גם בתי ספר בהם ניתן לישון בתמורה ל-35 שקלים. אל תשכחו להביא שק"ש. שבת שלום!

צילום: Mendy Hechtman/Flash90