עיריית ירושלים: מפגש ראשי קהילות מהציונות הדתית באירוע מיוחד

ירושלים: ראש העיר משה ליאון אירח את ראשי הקהילות מהציונות הדתית בעיר לקראת חגי תשרי "לימדתם אותנו שיעור בחסד ובמסירות נפש השנה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 31/08/21 11:42 כג באלול התשפא

עיריית ירושלים: מפגש ראשי קהילות מהציונות הדתית באירוע מיוחד
המפגש המיוחד, צילום: ארנון בוסאני

ראש העיר ירושלים משה ליאון אירח היום באולם מועצת העיר ובמעמד הרבנים הראשיים לירושלים הרב שלמה עמאר והרב אריה שטרן למעלה ממאה ראשי קהילות וגבאי בתי כנסת מהציונות הדתית בעיר.

 במהלך האירוע אמר ליאון: "בשנה האחרונה ראשי הקהילות וגבאי בתי הכנסיות של הציונות הדתית לימדו אותנו שיעור בחסד, שיעור במסירות נפש, שיעור באהבת תורה ותפילה.

בראש ובראשונה אני רוצה להודות לכם. בהתמודדות עם הקורונה הלכתם ב"ארץ לא זרועה". קהילות יצאו לגנים, לפארקים, התפללו תחת ציליות העיקר לשמור על הבריאות. 
ובזכות המנהיגות שלכם והמסירות שלכם שמרתם על "תמידים כסדרם". תפילות. לימוד. קהילה" ".


ראש העיר ציין כי ראש השנה הוא חג הזיכרון אבל הוא גם חג של התחדשות, בריאת העולם. "בירושלים תמיד נעים במתח בין עבר לעתיד, בין זיכרון והתחדשות. אי אפשר לחדש את ירושלים בלי לזכור שזו העיר המיוחדת בעולם, עיר שהכל בה זיכרונות. אנחנו גם מחויבים לבנות את ירושלים, לפתח את העיר, להכין אותה לקראת העתיד. 

יש שורה ארוכה של פרויקטים עירוניים גדולים שמצויים בימים אלו בשלבים שונים של תכנון והקמה. כאשר תוכניות אלו יושלמו, תהיה בירת ישראל עיר שמיטיבה לשלב בין מגורים, חינוך, תרבות, חברה, תעסוקה, תיירות, השכלה גבוהה, לבין שטחים ציבוריים פתוחים, תוך הקפדה מרבית על איכות חברתית וסביבתית". 

ליאון הדגיש כי בעירייה פועלים אקטיבית כדי לקדם יזמות, לחזק את ירושלים כעיר מגוונת, חזקה, ואטרקטיבית, "עיר שגם הילדים שלכם ימצאו בה את עתידם. 
עד היום הממוצע היה 2,000 התחלות בנייה בשנה, השנה נחצה את רף ה-4,000 התחלות בנייה" 

ליאון התייחס גם לחינוך ואמר כי "ירושלים היא העיר הציונית דתית הגדולה בישראל. כמאתיים אלף איש בקרוב. יש לנו בירושלים, מאות מוסדות חינוך, של הציונות הדתית על כל הספקטרום שלה. אני יודע שיש דרישה לפתיחה של עוד מוסדות. אני רוצה שבני ובנות הציונות הדתית ימצאו כאן בירושלים, את המקום שליבם מבקש".

הרב אריה שטרן אמר כי באנו לברך ולהתברך בברכת שנה טובה. "שתהיה כתיבה וחתימה טובה לנו ולכל עם ישראל. שבט אחים גם יחד, יש כאן נציגים מכל הקהילות והמגזרים וכולם ביחד נמצאים בשולחן עגול אחד זה מבורך ויפה" 

כבוד הראשון לציון הרב שלמה עמאר שליט״א שיבח את ראש העיר ליאון ואמר כי הוא נכס לעיר ירושלים והביא עימו קדושה לעיר, לאחר מכן עמד בדבריו ע״פ מילות הפיוט שכתב ר׳ שלמה אבן גבירול ע״ה ״לולא אמירתך שובו ואשובה, היה כרב חובל נכנע במצבו, ״על הזדמנות הפז שנתנה לכל בן ישראל לשוב מדרכיו הרעים ולתקן מעשיו, לבל יפול ח״ו כרב חובל בשעת הסערה שנכנע במצבו, ותחילת המעשה הוא בהנהגת הקהילה וחיזוקה במתן דגש על שימת הלב לנזקק ולנצרך בתוך הקהילה"

סגן ראש העיר אריה קינג שנכח גם כן באירוע אמר כי בשנה החולפת ראינו את יופייה של הנתינה והעזרה לזולת בקהילות בהתמודדות עם הקורונה, "המשבר הזה הביא איתו צמיחה של כוחות ומיזמים שכל תפקידם הוא עשיית טוב לזולת, זה דבר מדהים בעיני וכולי תקווה שהטוב הזה ישתמר וימשיך גם בשנה החדשה ובאתגרים שנכונו לנו ובעזרת השם גם אחרי שתעבור הקורונה בזמנים של שגרה"

סגנית ראש העיר חגית משה שחתמה את האירוע אמרה כי "היופי של ירושלים זה הגיוון הקהילתי שניתן למצוא בה, כל קהילה פה היא כמו יישוב קטן בפני עצמו המאפשר לכל אדם להרגיש שייך לעיר. חשוב  לנו להמשיך ולתת מענה לצרכי הקהילות כדי להגביר את תחושת השייכות של התושבים לעיר ולמשוך עוד צעירים הצמאים לתחושת הקהילתיות הזאת״

באירוע נהנו הגבאים וראשי הקהילות מהופעה של הזמר יונתן רזאל ברוח הימים כשניגן את אדון הסליחות ואוחילה לאל.