בוטלה השביתה במערכת החינוך

השביתה שתוכננה להתקיים מחר בעקבות המחלוקת בעניין ניכוי ימי מחלה, בוטלה בהוראת בית הדין לעבודה. הלימודים בגני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים יתקיימו כסדרם

חדשות כיפה דויד ליבנה 26/12/17 21:02 ח בטבת התשעח

בוטלה השביתה במערכת החינוך
מורה בכיתה, צילום: shutterstock

בית הדין האזורי לעבודה קיבל הערב (ג') את בקשת משרד החינוך להוציא צווי מניעה, והורה על ביטול השביתה שתוכננה להתקיים מחר במערכת החינוך. לפיכך, הלימודים בגני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים יתקיימו כסדרם.

במהלך הדיון בנושא המליצה נשיאת בית הדין, השופטת אפרת לקסר, להסתדרות המורים לקיים את הלימודים כרגיל, ובתוך כך להיכנס למשא ומתן עם משרד החינוך כדי להגיע להסכמות בנושאים שבמחלוקת. לאחר שהצדדים יצאו להתייעצויות, הוכרז כי הלימודים יתקיימו כרגיל, והמגעים בין הצדדים בסוגיה יימשכו.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד אמרה לאחר הדיון כי: "הסתדרות המורים השיגה את מטרתה. המדינה רצתה הידברות ובית הדין קבע שיהיה מו"מ ולא הידברות. מדינת ישראל גררה רגליים כלפי ציבור המורים ובית הדין מסר החלטה מפורשת, חד משמעית, שיתקיימו דיונים תכופים, בנוכחות דרג גבוה של משרד החינוך, וזה מה שחשוב לנו".

אתמול הכריזה הסתדרות המורים על שביתת אזהרה בת יום אחד במוסדות החינוך, במחאה על מה שהם מכנים "עושק ימי המחלה" שחווים המורים. השביתה הייתה אמורה להתקיים בגני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, על רקע טענות של מורים וגננות על כך שבספירת ימי המחלה שלהם נחשב כל יום שלקחו כ-1.4 ימים. 

עם הכרזת השביתה התייחסה בן דויד לנושא, ואמרה: "אנחנו ממשיכים במאבק שמטרתו לעצור מיידית את עושק ימי המחלה של ציבור עובדי ועובדות ההוראה. לא נשלים עם מצב שבו משרד החינוך מנכה כמעט יום וחצי על יום מחלה אחד. לא ייתכן שעובדי ההוראה ישלמו על ימי מחלה יותר מכל עובד אחר במשק.

"אנחנו חוזרים ומבהירים למשרד החינוך: העושק הזה חייב להסתיים לאלתר. אם משרד החינוך לא יפסיק את התופעה באופן מיידי, נחריף צעדינו", הוסיפה. 

שר החינוך נפתלי בנט התייחס גם הוא לשביתה, ובישיבת סיעת הבית היהודי שהתקיימה אתמול אמר: "יותר מדי פעמים בשנה אנחנו מתעוררים לכותרות של שותפינו במערכת החינוך שמחליטים להשבית את הלימודים, ולהשאיר את התלמידים ואת ההורים בבית, ובעצם לפגוע בחינוך".

שר החינוך הבהיר כי הוא מוכן להידברות, "אך לא נקבל התנהלות חסרת אחריות. משרד החינוך לא יאפשר מצב בו מאבקים משיקולים אישיים ואחרים יכתיבו את שגרת הלימודים של תלמידי ישראל".