בג"ץ קבע: גופות המחבלים יוחזרו למשפחות

שופטי העליון קבעו כי למשטרה אין כל סמכות להחזיק בגופות שלושת המחבלים שרצחו את שוטרי מג"ב בהר הבית. המשפחות התחייבו לקיים את ההלוויות ללא הפרות סדר. ח"כ מועלם-רפאלי: "מצפה מבג"ץ לסמוך על שיקול הדעת של גורמי הביטחון"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/07/17 07:21 ג באב התשעז

בג"ץ קבע: גופות המחבלים יוחזרו למשפחות
הורו על החזרת הגופות. שופטי בג"ץ, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

גופות שלושת המחבלים מאום אל פאחם שרצחו את שת שני השוטרים הישראלים בהר הבית, יוחזרו למשפחותיהם. כך קבעו אמש (שלישי) שופטי בג"ץ.

השופטים, יורם דנציגר, דפנה ברק-ארז ודוד מינץ, הורו למשטרה להשיב את גופות המחבלים, בטענה שלמשטרה אין כל סמכות משפטית להחזיק בגופות מאחר ואין חקיקה מפורשת המאפשרת מהלך כזה.

פסיקת בג"ץ ניתנה כתגובה לעתירה שהגישו משפחות המחבלים בשיתוף ארגון 'עדאלה', במסגרתה דרשו לקבל את הגופות לצורך קבורתם. 

עוד קבעו השופטים כי על המשטרה להשיב את הגופות בתוך שלושים שעות וכן שהיא רשאית להציב תנאים למשפחות על מועד ואופן ההלוויות. המשפחות התחייבו שלא להפר את הסדר בזמן ההלוויות.

המתיחות בהר נמשכת. שוטרים בהר הבית

המתיחות בהר נמשכת. שוטרים בהר הביתצילום: פלאש 90. הדס פרוש

בתגובה להחלטה אמרה יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי כי "בג"צ שוב מתערב בשיקול הדעת של גורמי ביטחון. שלושת המחבלים לא רק שרצחו שוטרים ישראליים, אלא גם יצרו לישראל משבר מדיני".

לדבריה, "החזרת הגופות לידי המשפחות תאפשר לארגוני הטרור להפוך את ההלוויה שלהם לקרנבל הסתה ואת הקברים שלהם לאתר עלייה לרגל.  אני מצפה מבג"ץ לסמוך על שיקול הדעת של גורמי הביטחון ולגבות את החלטתם".

כזכור לפני כשבועיים המחבלים, אחמד מוחמד ג'בארין (29), מוחמד חאמד עבד אללטיף ג'בארין (19) ומוחמד אחמד מפדל ג'בארין (19) מאום אל פאחם, פתחו באש לעבר שוטרים בהר הבית ורצחו את שוטרי מג"ב רס"מ האיל סתאוי ורס"מ כמיל שאנן לפני שכוח אחר הספיק לחסלם.