בג"ץ יכריע: האם להרחיב את התחבורה הציבורית בשבת

לאחר שמעמדת המדינה בנושא עלה כי היא אינה מתכוונת להגדיל את קווי האוטובוסים ביום המנוחה, שופטי בית המשפט יידרשו לעתירה שהוגשה בנושא אשר דורשת לדאוג למי שלטענת העותרים "בהיעדר תחבורה ציבורית בשבת מצויים בעוצר מדי סוף שבוע"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/09/17 07:18 כ באלול התשעז

בג"ץ יכריע: האם להרחיב את התחבורה הציבורית בשבת
יותר אוטובוסים בשבת?, צילום: פלאש 90. סבי ברנס

האם בג"ץ יחייב את המדינה להרחיב את התחבורה הציבורית בשבת? שופטי בית המשפט צפויים לדון היום (שני) בעתירה בנושא, עתירה שהמדינה התנגדה לה בשבוע שעבר.

לפי העתירה, שהוגשה על ידי אזרחים פרטיים בשיתוף עם התנועה הרפורמית, 'ישראל חופשית', חדו"ש וח"כ תמר זנדברג, נדרש שר התחבורה לתגבר את קווי התחבורה הציבורית בשבת לפי שיקול דעת שבסמכותו להפעיל ולפי הצרכים שעולים לטענתם מהשטח.

"אנו משמיעים באופן ייחודי את קולו של ציבור שהתעלמו ממנו זמן רב מדי", נכתב בין היתר בעתירה, "מי שאינם יכולים להרשות לעצמם רכב פרטי, ובהיעדר תחבורה ציבורית בשבת מצויים בעוצר מדי סוף שבוע".

בעתירה נדרש משרד התחבורה להתייחס לאחת מתקנות התעבורה וליזום לפי הצורך תיגבור של קווי האוטובוסים ביום המנוחה. מתשובת המדינה לבג"ץ עלה כי עמדתה היא שאין כל כוונה לפעול בנושא ולאפשר הפעלת קווים נוספים מעבר למצב הנוכחי.

בתקנה המדוברת נכתב בין היתר כי יתכן וקו אוטובוס יקבל רישיון לפעול בשבת במידה והוא "חיוני לדעת הרשות, מבחינת קיום שירותי תחבורה ציבורית". נציג המדינה בדיון טען כי הדברים נכתבו בעיקר ביחס לקווים שזמן נסיעתם מתחיל סמוך לכניסת השבת ומסתיים מעט אחרי כניסתה או שהפעלתן נעשית סמוך ליציאת השבת.