בג"ץ דחה את הריסת בתי נתיב האבות

הריסת הבתים, שהייתה אמורה להתבצע בשבוע הבא, נדחתה לחודש יוני. ראש מועצת גוש עציון: "בית המשפט ששמה את ההיגיון לפני מידת הדין". התושבים: "המאבק לא הסתיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/18 10:10 יג באדר התשעח

בג"ץ דחה את הריסת בתי נתיב האבות
נתיב האבות, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

הריסת הבתים בשכונת נתיב האבות, שהייתה אמורה להתבצע בשבוע הבא, נדחתה. בהחלטת בג"ץ שניתנה הבוקר (ד') בנושא נקבע כי המהלך יצא לפועל רק ב-15 ביוני, זאת כדי שיהיה ניתן להיערך כראוי להקמת הבתים החלופיים עבור התושבים שיפונו מבתיהם. 

בהחלטה נכתב בין היתר כי "במקרה שלפנינו, אף שבפסק הדין ניתנה שהות ניכרת (בת שנה וחצי) להתארגנות לקראת מימוש צווי ההריסה, לא עלה בידי משיבי המדינה להשלים את חלופת מגורים לתושבי המבנים במועד. כפי שנפסק, איתור חלופות למחזיקים בקרקע אינו מהווה ככלל עילה להארכות מועד לביצוע פסקי דין.

עם זאת נכתב כי "במקרה הנוכחי מתקיימים טעמים המצדיקים לתת ארכה קצרה לביצוע פסק הדין, ולו לפנים משורת הדין" וכי "יש להתחשב גם בכך שהארכה המבוקשת קצרה יחסית – שלושה חודשים ומספר ימים". בהחלטה הודגש כי "זוהי ארכה סופית ואחרונה, ובסיומה יהא על המשיבים לבצע את פסק הדין ככתבו וכלשונו".

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, בירך על החלטת בג"ץ ואמר: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט ששמה את ההיגיון לפני מידת הדין והתחשבה במשפחות ובילדים. ההחלטה מאפשרת לתושבים לעבור מדלת ביתם לדלת של מגוריהם הזמניים ומאפשרת תנאים אנושיים במציאות הלא אנושית של הריסת בית חייהם. פנינו לעתיד – לצמיחה, בניה ופיתוח ההתיישבות.

"החלטת ממשלת ישראל על פיתוח האזור יחד עם פסיקת הבג"ץ על דחיית פסק הדין זורעים בנו אופטימיות זהירה לצדק שייראה ויעשה באזור שלנו. עקב בצד אגודל הריבונות המלאה תגיע גם לגוש עציון, ולעת עתה כולנו מגויסים למשימת פיתוח ההתיישבות וחיזוק הקהילה הנפלאה שלנו".

ממטה נתיב האבות נמסר כי "בג"ץ עשה את שהתבקש ממנו בכך שנענה לבקשת המדינה לדחיית ההרס לפחות עד שיהיה הפתרון ההומניטרי. עם זאת מאבק תושבי נתיב האבות לא הסתיים עד אשר יחזרו לבתי הקבע בשכונה".