"מערכת הביטחון עובדת קשה כדי שנוכל לחגוג את פורים בשקט"

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר ביישוב היהודי בחברון, וקיים הערכת מצב יחד עם בכירים בצה"ל, בהם הרמטכ"ל ואלוף פיקוד המרכז. "אנחנו מסכלים בין 20 ל-30 פיגועים בשבוע. "את הרוב המכריע של פעולות הטרור הצלחנו לגדוע", חשף

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/18 11:46 יב באדר התשעח

"מערכת הביטחון עובדת קשה כדי שנוכל לחגוג את פורים בשקט"
ליברמן ובכירי צה"ל בביקור ביישוב היהודי בחברון, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"אנחנו מסכלים בין 20 ל-30 פיגועים בשבוע", כך אמר היום (ג') שר הביטחון אביגדור ליברמן, בסיור ביישוב היהודי בחברון. את הסיור ערך ליברמן יחד עם בכירים בצה"ל, בהם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, אלוף פיקוד המרכז רוני נומה, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי ועוד. 

במהלך ביקורו בחברון סייר ליברמן במעגלי ההגנה השונים סביב היישוב היהודי ומערת המכפלה, וקיים הערכת מצב בשטח עם אנשי הצבא.

"בפיקוד המרכז ובמיוחד במרחב העיר חברון מתבצעת בחודשים האחרונים פעילות סיכול נרחבת. אנחנו מסכלים בין 20 ל-30 פיגועים בשבוע אל מול מאמץ הולך וגובר של גורמי הטרור", אמר ליברמן.

"את הרוב המכריע של פעולות הטרור הצלחנו לגדוע בזכות מודיעין איכותי, שילוב של פריסת כוחות חכמה וטכנולוגיות מתקדמות. מערכת הביטחון עובדת קשה כדי שנוכל לחגוג את חג הפורים בשקט. אני שמח שאזרחי ישראל לא מרגישים את זה".

שר הביטחון ניצל את הביקור כדי להודות לאלוף נומה, שיסיים בשבוע הבא את תפקיד, ואיחל הצלחה למחליפו, אלוף נדב פדן. "רוני, בנחישות, בשיטתיות ובהרבה תחכום ויצירתיות, פיקוד המרכז בהובלתך הצליח למגר, כמעט לחלוטין, את גל הטרור והסכינאות ולשמור על יציבות במציאות לא פשוטה.

"שלא נשלה את עצמנו - במלחמה בטרור יש עליות וירידות, הצלחות וטעויות. על מה שעשית ועל מה שעוד תעשה לביטחון מדינת ישראל, כולנו חבים לך תודה והערכה", אמר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן