בבית היהודי סופדים לרב שטיינמן

"עם ישראל איבד מנהיג למופת", אמר השר בנט וחברתו השרה שקד הוסיפה כי היא ראתה כיצד "דרכו הביאה לחיבור בין חלקי העם השונים". השר אריאל: "נפרדים מאחד מענקי הדור". ח"כ סמוטריץ': "חסרון עצום וצער גדול"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/12/17 11:28 כד בכסלו התשעח

בבית היהודי סופדים לרב שטיינמן
חברי הבית היהודי בישיבת הסיעה, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בבית היהודי ספדו לרב שטיינמן שנפטר הבוקר (ג') בעודו בן 104 וציינו כמה מדובר באבידה, של אחד ממנהיגיה הרוחנים של המגזר החרדי, לעולם התורה ולעולם היהודי כולו.

שר החינוך ויו"ר המפלגה צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "‏הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן. פוסק, רב ומחנך. עם ישראל איבד מנהיג למופת שהוביל במסירות אין קץ, בדאגה לעולם התורה, בהתרחקות ממדון ובאהבה גדולה לעם ישראל. יהי זכרו ברוך".

שרת המשפטים איילת שקד מסרה כי "יחד עם כל בית ישראל אנו מבכים היום את הסתלקותו של הרב שטיינמן שהיה איש חינוך בכל מאודו, צנוע מאוד, ענק ברוחו עד יומו האחרון בגיל 104. ראיתי איך דרכו הביאה לחיבור בין חלקי העם השונים. מדהים לראות את ההערצה כלפיו שחצתה גבולות. הסתלקותו היא אבידה למדינת ישראל ולעם היהודי כולו. יהי זכרו ברוך".

שר החקלאות אורי אריאל מהאיחוד הלאומי ציין כי "ציער אותי עד מאוד לשמוע על לכתו של הרב שטיינמן זצק״ל. אנחנו נפרדים היום מאחד מענקי הדור, רב ענק בתורה שהיה מורה דרך לרבים וטובים שהעמיד שורות של תלמידים".

הידרדרות במצבו. תמונת ארכיון הרב שטיינמן

תמונת ארכיון הרב שטיינמןצילום: פלאש 90. יעקב כהן

 סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, ציין כי " יחד עם כל בית ישראל אני אבל על הרה"ג יהודה לייב שטיינמן זצ"ל. גדול ישראל, המנהיג הרוחני של ציבור לומדי התורה בישראל".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה כי "בערב חג האורים עם ישראל נפרד בכאב מאחד מגדולי התורה הבולטים שבדור, הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן זצ"ל. אורו לא כבה, שכן העמיד תלמידים הרבה  ואת עולמו הרוחני, דרך אמונתו ומחשבותיו יצק לתוך עשרות ספרים שהפכו לנכס צאן ברזל בארון הספרים היהודי. תנחומי למשפחתו ולציבור הרחב".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הוסיף: "חסרון עצום וצער גדול על הסתלקותו של גדול בדורו הרב אהרון לייב שטיינמן זצוק"ל שהנהיג רבבות לאהבת תורה ולעבודת השם בפשטות, בענווה ובגדלות של יראת שמיים. יהי רצון שזכותו תגן עלינו וימלא הקב"ה את החלל שנפער בעוצמות גדולות של תורה ויראת שמיים בקרב כל עם ישראל הזקוק לכך בדור הזה".

במפלגת האיחוד הלאומי הביעו גם הם צער על פטירת הרב ואמרו: "מפלגת האיחוד הלאומי, כואבת את פטירתו של גדול הדור, הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן, זצ"ל.  104 שנים מלאות בחינוך, בהפצת תורה, בפסיקת הלכה, ובהנהגה מתוך אהבה עצומה לעם ישראל. הרב שטיינמן, העמיד הרבה תלמידי חכמים בדורנו, נלחם על כבודה של השבת, ירושלים ונושאים רבים שהשפיעו על החברה הישראלית. דמותו היוותה חיבור משמעותי בין חלקי העם. יהי זכרו ברוך".