ארדן על ירי הבדואים בכבישי הדרום: "מצפה מהמשטרה לפעול מידית"

השר לביטחון הפנים התייחס למקרים שזרעו פחד בקרב נהגים רבים ואמר כי "המעשים שתועדו בכבישי הדרום חמורים ביותר ואסור לנו לעבור עליהם לסדר היום בשום אופן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/04/18 16:53 ז באייר התשעח

ארדן על ירי הבדואים בכבישי הדרום: "מצפה מהמשטרה לפעול מידית"
השר ארדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הגיב היום (ראשון) לראשונה לסרטון שהופץ ביממה האחרונה ובו נראו בדואים נוסעים באזור הדרום בנשקים שלופים ויורים באוויר

"המעשים שתועדו בכבישי הדרום חמורים ביותר ואסור לנו לעבור עליהם לסדר היום בשום אופן", אמר השר על האירועים שהבהילו את נהגי הדרום.

לדבריו, על משטרת ישראל לטפל בנושא במהירות, "אני מצפה מהמשטרה לפעול מידית לאיתור ומעצר היורים שתועדו נוהגים בבריונות ובפראות ומבצעים ירי פרוע ומסכן חיים. המאבק באמצעי לחימה בלתי חוקיים נמצא בראש סדר העדיפויות של המשרד לביטחון פנים ויש לפעול נגד העבריינים בתחום זה ללא הרף".

מוקדם יותר הופץ סרטון שבו תועדו צעירים בדואים שמבצעים ירי לאוויר תוך כדי נסיעה, מה שגרם לבהלה רבה ולחשש שמדובר במחבלים. בעקבות הפצת הסרטון הגיעו לידי תנועת "רגבים" תיעודים נוספים שמציגים תמונה דומה של ירי מתוך כלי רכב נוסעים.

רק בדיעבד התברר כי לא היה מדובר באירוע ביטחוני אלא בשיירה שנסעה לקראת חתונה באזור. עם זאת לא מן הנמנע שמשתמשי האחרים היו נתונים תחת סיכון לאור הירי הבלתי מבוקר והנסיעה הבלתי זהירה.

בתנועת רגבים הגיבו לסרטוני הירי מסוף השבוע ואמרו כי "אי אפשר לפטור את הסרטונים המטורפים הללו "רק" כפשע פלילי, אלא כמשהו עמוק ומסוכן לחברה הישראלית כולה וכמובן גם למגזר הבדואי".

מנהל מחלקת מדיניות בתנועה, אומר מאיר דויטש, ציין כי "הירי שנעשה ללא מורא ובפנים גלויות רק 5 דקות מבירת הנגב, מהדהד את אובדן המשילות של מדינת ישראל בנגב". לדבריו, "לצד החיזוק הכלכלי וצמצום הפערים המבורך לטובת המגזר הבדואי, ממשלת ישראל חייבת לפעול באופן רוחבי מול הסימפטומים השונים של פגיעה בריבונות המדינה ולא לאפשר את קיומה של אקס טריטוריה בנגב".