ארדן לאיזנקוט: "סולומון גברייה, הדס מלכא, הדר כהן ובנימין יעקובוביץ' הם לוחמי חוד"

השר לביטחון הפנים והורים שכולים קראו לרא"ל איזנקוט לכלול את לוחמי מג"ב כלוחמי חוד. ארדן: "מתמודדים יום יום, שעה שעה, מול המחבלים הארורים, אין יותר חוד מזה". אביה של הדר כהן: "מה שעשה הרמטכ"ל לא מכבד את לוחמי מג"ב"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/09/17 09:14 ח בתשרי התשעח

ארדן לאיזנקוט: "סולומון גברייה, הדס מלכא, הדר כהן ובנימין יעקובוביץ' הם לוחמי חוד"
גלאי המתכות זה רק תירוץ. השר ארדן, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

את הטקס ההנצחה השנתי של חללי משמר הגבול שנערך אמש (רביעי) ניצל השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לפניה ישירה לרמטכ"ל בבקשה שישקול מחדש את הכללתם של לוחמי מג"ב תחת הההגדרה "לוחמי חוד".

"סולומון גברייה, הדס מלכא, הדר כהן ובנימין יעקובוביץ' מסרו את נפשם בגל הטרור האחרון בקרב עם מחבלים בשער שכם, בחברון ובהר אדר" אמר ארדן, "הם לוחמי חוד. כל שוטרי מג"ב בכל הארץ נמצאים בחזית הלחימה בטרור, הם אלו שמתמודדים יום יום, שעה שעה, מול המחבלים הארורים, אין יותר חוד מזה".

השר הבטיח כי יפעל בשיתוף פעולה עם המפכ"ל אלשיך כדי לשלב את הלחמים בתכנית החדשה של צה"ל, "לוחם מג"ב זכאי לשכר כמו מקבילו מגולני, זה מגיע להם בזכות ולא בחסד".
 
 דוד מלכא, אביה של הדס מלכא הי"ד שנרצחה בפיגוע בשער שכם בירושלים, אמר כי "זה בלתי נתפס שהרמטכ"ל מפלה בין לוחמים בצה"ל לבין לוחמי מג"ב". לדבריו, "אין שום הבדל בין הלוחמים שלנו במג"ב לבין הלוחמים בגבעתי, גולני או הצנחנים. היום לוחמי מג"ב מחזיקים את המדינה. הם מחזיקים את ירושלים ואת עוטף ירושלים".

האמינה בירושלים. הדס מלכא הי"ד

לוחמת חוד לפי השר ארדן. הדס מלכא הי"דצילום: מג"ב

 
גם עופר כהן, אביה של הדר כהן הי"ד, שנרצחה בפיגוע דקירה בירושלים לאחר שנלחמה במחבל, הוסיף: "זה לא הגיוני. נכון מג"ב לא בקו האש הראשון, לוחמי מג״ב הם שוטרים, אבל הם לוחמים ממש בחזית. מה שעשה הרמטכ״ל לא מכבד את לוחמי מג״ב". מלכא פונה גם באופן ישיר לרמטכ"ל: "שדה הקרב השתנה והעורף הפך לחזית. אני מציע לרמטכ"ל שיסתובב בירושלים ויראה מה בדיוק עושים לוחמי מג"ב שמחרפים את נפשם כדי להגן עלינו ולהציל חיים. צריך לזכור שכולם חיילים של המדינה, ואין צורך לעשות איפה ואיפה בין לוחם לבין לוחם".

דברי ההורים השכולים והשר ארדן הגיעו על רקע התכנית החדשה של צה"ל להגדרת הלוחמים ולהשלכות שלה על מעמדם וההטבות שלהם הם זכאים. "לוחמי החוד", כפי שמגדירים אותם בצבא, נחשבים לוחמי היחידות המיוחדות, חטיבות החי"ר, השיריון והתותחנים. בין ההטבות שהם עתידים לקבל ניתן לציין את העלאת שכרם במאות שקלים ל-2,000 בחודש.