ארבעה שחמטאים השתתפו בתחרות שנערכה ביום כיפור

הארבעה נטלו חלק בתחרות פרטית שנערכה בבריטניה, אך גורמים שונים טענו כי "זה שחקנים שמייצגים אותנו בתחרות בעיצומו של יום כיפור תחת דגל המדינה". איגוד השחמט: "מדובר בתחרות פרטית, ולא במשלחת רשמית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/10/17 10:17 יג בתשרי התשעח

ארבעה שחמטאים השתתפו בתחרות שנערכה ביום כיפור
תחרות פרטית, אך תחת דגל המדינה. לוח שחמט, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ארבעה שחקני נבחרת ישראל בשחמט השתתפו בטורניר שהתקיים בברטיניה ביום כיפור. כל פורסם הבוקר (שלישי) ב'ישראל היום'.

מדובר בתחרות פרטית בינלאומית שנערכה במשך תשעה ימים וחלקה אף נערכה ביום כיפור. לדברי גורמים המעורים בנושא המתחרים שיחקו תחת דגל ישראל ובידיעת איגוד השחמט.

אחד מאלה שכעסו על השתתפות הישראלים בתחרות אמר: "נכון שזו תחרות פרטית, אבל תחשוב מה היה קורה אם דודי סלע שמשחק תחת הדגל והשם של מדינת ישראל היה משחק ביום כיפור. זה לא ראוי ולא מכובד. זה לא כמו שחקני כדורגל שמשחקים בקבוצות בחו"ל, וגם הם מבקשים להימנע ממשחק ביום כיפור. פה זה שחקנים ישראלים, שמייצגים אותנו, שהשתתפו בתחרות בעיצומו של יום כיפור תחת דגל המדינה. זה מכעיס, ולא מעט אנשים כועסים על זה".

באיגוד השחמט ציינו שלא ידעו כי השחקנים השתתפו בתחרות:  "אנו רואים בדאגה את המשחקים שנערכו ביום כיפור על ידי שחקני נבחרת ישראל. מדובר בתחרות פרטית, ולא במשלחת רשמית". 

כזכור, מי שדווקא בחר שלא להשתתף במשחק ביום כיפור, למרות שהתחרה בתחרות פרטית, הוא הטינסאי דודי סלע. סלע פרש משלב רבע הגמר והפסיד בשל כך עשרות אלפי דולרים. אחיו טען כי דבר לא נעשה מתוך אמונה ביום הקדוש, "הוא עשה זאת אך ורק בגלל שהוא מכבד את יום כיפור ואת המדינה שאת דגלה הוא מייצג בכל עת שהוא נקרא לדגל".