אנגליה: השוואה מקוממת בין מגן דוד לצלב קרס

בכיר בהתאחדות לכדורגל כלל את המגן דוד ברשימת הסמלים שלטענתו נוגדים את התקנה האוסרת על הצגת סמלים דתיים ופוליטיים במגרשים. בקהילה היהודית זעמו: "פוגעני ולא ראוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/18 09:34 יח באדר התשעח

אנגליה: השוואה מקוממת בין מגן דוד לצלב קרס
מגן דוד, צילום: shutterstock

מנכ"ל ההתאחדות האנגלית לכדורגל, מרטין גלן, סיפק אמש (א') התבטאות מקוממת, כשהשווה בין מגן דוד לצלב קרס ולסמלים אחרים ממשטרים שזכורים לרעה על פני ההיסטוריה.

במהלך מסיבת עיתונאים שכינס בעקבות הדיון הציבורי באנגליה על החלטתו של מאמן מנצ'סטר סיטי, פפ גווארדיולה, לענוד סרט צהוב המביע תמיכה בעצמאות קטלוניה, כלל גלן גם את המגן דוד ברשימת הסמלים שלטענתו נוגדים את התקנה האוסרת על הצגת סמלים דתיים ופוליטיים במגרשי הכדורגל.

גלן הסביר לכתבים כי ענידת פרג נייר על הדש מותרת לאות הוקרה עם חללי מלחמת העולם השנייה, אך סמלים אחרים לא. לדבריו, "יש לנו תקנה לפיה ענידת הפרג מותרת, אך סמלים מעוררי מחלוקת כמו סמליים דתיים או פוליטיים, למשל מגן דוד, הפטיש והמגל, צלב הקרס, פורטרט של רוברט מוגאבה (נשיא זימבבוואה לשעבר), זה דבר שאנחנו לא רוצים". 

דבריו של גלן עוררו זעם רב בקהילה היהודית בבריטניה, שהודיעה כי בכוונתה להגיש תלונה בעניין. חבר המועצה היהודית סיימון ג'ונסון אמר לסוכנות הידיעות AP כי "לסמל המגן דוד יש חשיבות עצומה בעולם היהודי. להציב אותו בשורה אחת עם צלב הקרס עם עם רוברט מוגאבה - זה פוגעני ולא ראוי".

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, מתח גם הוא ביקורת על ההשוואה המקוממת, ואמר: "ההשוואה הצינית וחסרת ההתחשבות בין מגן דוד לצלב קרס היא לעג להיסטוריה ואינה מתקבלת על הדעת.  

"אני מצפה מאדם במעמדו של גלן להבדיל בין סמלו הנצחי של עם ישראל  לבין סמל שמייצג את התגלמות הרוע והשנאה בעולם. אני מזמין את גלן לביקור במחנות ההשמדה או ביד ושם בכדי לעמוד מקרוב על ההבדלים".

מנכ"ל תנועת בית"ר העולמית, נריה מאיר, אמר: "נמשיך להניף את דגלי ישראל ואת מנורת בית"ר בכל אירוע ספורט רשמי באירופה. לעולם לא נקפל את הדגל ולא נתבייש בסמלינו".