"אם תרצו" מציגה: קו חם לדיווח על מרצים שמאלנים

בתנועת הימין החלו להפעיל "קו חם" שיאפשר לסטודנטים להתלונן על השמעת דעות שמאלניות במהלך הרצאות באקדמיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/17 11:40 יט בכסלו התשעח

"אם תרצו" מציגה: קו חם לדיווח על מרצים שמאלנים
אם תרצו, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

תנועת "אם תרצו" החלה להפעיל מוקד טלפוני אנושי שבו ניתן לדווח על מרצים באקדמיה שמשמיעים דעות שמאלניות במהלך שיעוריהם, כך פורסם אמש (ד') בחדשות 2. לאחרונה החל "הקו החם" לפעול כפיילוט באוניברסיטת בן גוריון, והתרחב גם למוסדות אקדמיים נוספים. מטרת המוקד היא לסייע לסטודנטים הפונים בהגשת תלונה ובליווי משפטי נגד המרצים שלהם.

בחדשות 2 הובאה הקלטה של אחת השיחות, שבה התלוננה סטודנטית על השוואה שערך מרצה בין היחס של האמריקאים לאינדיאנים לזה של הישראלים כלפי הערבים. לטענתה, המרצה אמר כי מה שעברו האינדיאנים הוא בדיוק אותו דבר כמו שהערבים עוברים על ידינו ב"כיבוש" הישראלי, זאת בעוד לא נמצא סטודנט אחד שהתקומם נגדו.

יו"ר אם תרצו, מתן פלג, התייחס להקמת המוקד, ואמר: "הקמנו את המוקד הזה בשל ריבוי תלונות לאורך השנים האחרונות של מרצים וסטודנטים, שמתלוננים על הטפה פוליטית נגד הציונות ועל השתקה של סטודנטים ציונים. ראינו שהתלונות מגיעות באיחור ואין מה לעשות איתן, כך שהמטרה היא לקבל אותן כמה שיותר מהר ולפעול".

על פעילות המוקד נמתחה ביקורת בטענה שהיא נועדה לסתום פיות. פרופסור יצחק נבו מאוניברסיטת בן גוריון אמר: "זהו מהלך של סתימת פיות ללא שום ספק, ורדיפה פוליטית. אני קורא לעמיתיי לא לפחד ולומר את מה שהם רואים לנכון בדרך ביקורתית ללא פחד פוליטי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן