"אם רוצים לנחם אותנו - צריך להפוך את הר ברכה לעיר"

מרים בן גל התייחסה להתמודדותה עם אבדן בעלה איתמר הי"ד, ואמרה: "הקב"ה שלח לי משימה גדולה, אנחנו חלק מתהליך הגאולה". לדבריה, "הדרך היחידה להפסיק את הטרור זה לגור פה בעשרות אלפינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/18 10:42 כו בשבט התשעח

"אם רוצים לנחם אותנו - צריך להפוך את הר ברכה לעיר"
האלמנה מרים ליד גופתו של איתמר בן גל, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

"הדרך היחידה להפסיק את הטרור זה לגור פה בעשרות אלפינו", כך אמרה הבוקר (א') מרים בן גל, אלמנתו של איתמר הי"ד, בריאיון לרשת ב' של "כאן".

בן גל התייחסה להתמודדותה עם האבדן ואמרה: "אני מרגישה שהקדוש ברוך הוא שלח לי משימה גדולה, לא פשוטה בכלל, אבל אני בטוחה שאנחנו חלק מתהליך של גאולה ושעם ישראל יצא מזה יותר חזק ויותר טוב ונמשיך בכל הכוח ליישב את הארץ הזאת".

לדבריה, "בחרנו לחיות פה מתוך ידיעה שיש סיכון מסוים, החיים פה שמחים ותוססים, איכות חיים גבוהה ביותר, נהנים מהמגורים פה. תמיד ידענו שקיים סיכון מסוים אבל הוא בוודאי נמוך יותר מהסיכון לחלות בסרטן או להיפגע בתאונה. אנשים מעזים לעלות לרכב למרות התאונות אז זה הרבה יותר סיכון מאשר לגור פה".

היא הוסיפה כי "אנחנו גרים פה כי חשוב לנו ליישב את ארץ ישראל, הדרך היחידה להפסיק את הטרור זה לגור פה בעשרות אלפינו ואז לא יהיה דיון על זה שאנחנו פה, ולכן אנחנו מבקשים מראש הממשלה וכל מי שנוגע בדבר - שאם רוצים לנחם אותנו ולתת תשובה לטרור אז צריך לבנות פה, ליישב, להפוך את הר ברכה לעיר ולהביא לפה הרבה יהודים".

עוד אמרה בן גל כי "איתמר היה אדם שרוצה לעשות הכל הכי טוב כי ידע שזה מה שהתורה והקדוש ברוך הוא רוצים ממנו, לחיות הכי טוב, הכי שמח, הכי כיף, הכי אידאליסט. בבית ובמשפחה האהבה והפרגון שלו אליי וההשקעה בילדים, כיבוד ההורים, העבודה כמחנך, הכל עשה הכי טוב".

על התמודדות ילדיה עם האסון אמרה: "הילדים מבינים אבל כדרך הילדים הם חזקים יותר מכולם. אנחנו מדברים על אבא, אומרים להם שאבא נרצח על ידי רשע, שאבא עכשיו בשמיים והוא איתנו כל הזמן, שאנחנו נחזק אחד את השני ונמשיך להיות שמחים".