אם החוטפים לא הומניטרים גם אנחנו לא צריכים להיות"

ח"כ סמוטריץ' קרא לראש הממשלה שלא להסכים ליוזמה המתגבשת לפתרון המשבר בעזה, כפי שדווח בתקשורת הערבית. חברי הכנסת מועלם ופרץ: "חמאס נמצא בנקודת שפל חסרת תקדים. על ממשלת ישראל לנצל שעת כושר זו ולהגביר את הלחץ לטובת השבת חייליה ואזרחיה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/05/18 14:45 ח בסיון התשעח

אם החוטפים לא הומניטרים גם אנחנו לא צריכים להיות"
סמוטריץ', צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

הדיווח בתקשורת הערבית היום (שלישי), לפיו מתקיימים מגעים לפתרון המשבר ההומניטרי ברצועת עזה וההשלכות הצפויות על שלושת החטופים הובילו קולות במערכת הפוליטית לקרוא לישראל להתנגד לכל פתרון שיוצע

"אני קורא לרה"מ נתניהו", ציץ ח"כ בצלאל סמוטריץ' בטוויטר, "לא להסכים ולא לשתף פעולה עם שום הסדר הומניטרי שקשור לחמאס בעזה ללא השבת גופות חיילינו הדר ואורון. אם הם לא הומניטרים גם אנחנו לא צריכים להיות".

התייחסה לדברי שטרן בקבוצה סגורה

ח"כ מועלם רפאליצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

מוקדם יותר פורסם בעיתון "אל חיאת", היוצא בשפה הערבית בלונדון, כי מתקיימים מגעים בין הממשל האמריקני, האו"ם, מדינות מאירופה ומהעולם הערבי, במטרה לפתור את המשבר ברצועת עזה. בבסיס הפתרון עומד הרעיון להפריד בין המישור הפוליטי למישור ההומינטרי בכל הנוגע למצב ברצועה.

מי שגם התנגדו לגיבוש היוזמה, באם היא נכונה, הם יושבי ראש השדולה להשבת החיילים, יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי ושר הביטחון לשעבר ח"כ עמיר פרץ מהמחנה הציוני שאמרו כי "החמאס נמצא בנקודת שפל חסרת תקדים. על ממשלת ישראל לנצל שעת כושר זו ולהגביר את הלחץ לטובת השבת חייליה ואזרחיה. יש להבהיר לחמאס כי המישור ההומינטארי אינו חד-סטרי ונדרש מענה הומניטארי גם למשפחות גולדין ושאול והאזרחים מנגיסטו, אסייד ואבו-רנימה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן