אלעד מלכא יחליף את חנן רובין במועצת עיריית ירושלים

מלכא, שכיהן בעבר במועצה, יחל את תפקידו בכפוף לאישור שר הפנים והוא יחליף את רובין שפרש לאחר 4 שנים. מלכא: "האתגרים בפניהם ניצבת העיר התחדדו". רובין: "בטוח שאלעד יזום דברים חדשים". יו"ר התעוררות: "מודה לחנן. אלעד הוא מעמודי התווך של התנועה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/10/17 13:58 כז בתשרי התשעח

אלעד מלכא יחליף את חנן רובין במועצת עיריית ירושלים
זה שעוזב וזה שיחליפו, צילום: התעוררות

חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם סיעת התעוררות, חנן רובין, הודיע לפני מספר שבועות על רצונו לעזוב והיום (שלישי) התברר שמי שיחליפו הוא איש הציונות הדתית נוסף ומי שכבר כיהן בעבר במועצה, אלעד מלכא.

מלכא שימש בעבר כחבר מועצה והיה פעיל בנושאי מערכת החינוך הבלתי פורמלית ותנועות הנוער וכן נאבק ברבנות הראשית במטרה ליצור "רבנות וכשרות סובלנית". כמו כן הוא ניסה לקדם את בחירת רב עיר ציוני.

חבר המועצה הנכנס, שמינויו תלוי עדיין באישורו של שר הפנים אריה דרעי, אמר: "אני גאה לחזור למועצת העיר. את חלקה הראשון של הקדנציה סיימתי עם רעב לעשות עוד ועם סיפוק עצום מהזכות לשרת את תושבי ותושבות ירושלים. האתגרים בפניהם ניצבת העיר התחדדו בשנה וחצי האחרונות ויש לי הזכות לחזור למועצת העיר ולהשפיע על האופן שבו נתמודד עם האתגרים הללו. אני מודה מקרה הלב לפעילי התעוררות בירושלים שנותנים בי את אמונם לחזור בפעם השניה בקדנציה אחת למועצת העיר. אעשה כמיטב יכולתי להצדיק את האמון בי".

רובין מסר התייחס למהלך ואמר: "הייתה לי הזכות לייצג במועצת העיר ירושלים את תושבי העיר ואת תנועת התעוררות בארבע השנים האחרונות, ואני עוזב בתחושה שהצלחנו לייצר שינוי חיובי ועמוק בתחומים עליהם הופקדתי. בחרתי לעזוב את תפקידי מתוך הבנה אישית שכדי לשנות באמת את המערכת הפוליטית בישראל ולהיות מוכן לצאת למסע ארוך ומייגע צריך לדעת גם לוותר על הכח הפוליטי מרצון. אני נשאר מחוייב לירושלים ולהצלחתה, ואמשיך לפעול בכל המישורים על מנת לסייע לה להיות מגדלור לעולם היהודי ובכלל, ולהוות מקור פורץ דרך לחדשנות ולשיתופי פעולה חוצי מגזרים".

דרישה למשאל תושבים, עופר ברקוביץ

חילופים בתנועה שהוא עומד בראשה, עופר ברקוביץצילום: שרון גבאי

לדבריו, "כל ההצלחות שלי הן שיקוף של הגיבוי שקיבלתי מחבריי לתנועת התעוררות ובראשם חברי המועצה עופר, עינב ויואב, ומשיתופי הפעולה הן עם הדרג המקצועי והן עם חברי המועצה האחרים ובראשם ראש העיר ניר ברקת. אני בטוח שאלעד שמחליף אותי יוכל להמשיך בכך ואף ליזום דברים חדשים ואני מאחל לו בהצלחה רבה".

על תכניותיו להמשך אמר כי "את השנים הקרובות אשקיע במיזם שייסדתי עם שותפים שמטרתו לפתור בעיות חברתיות באמצעות טכנולוגיה, ואני מקווה שאוכל להתגבר על אתגרים שראיתי כיצד המערכת הציבורית פוליטית נכשלת בהם. אני רוצה להגיד תודה למשפחה שלי שאיפשרה לי לבצע את שליחותי על הצד הטוב ביותר ולקב"ה שזיכה אותי בתפקיד כל כך משמעותי ששיאו בשנת ה 50 לאיחודה של ירושלים, בירת ישראל, העיר שחוברה לה יחדיו".

 יו"ר התנועה וסגן ראש העיר עופר ברקוביץ' אמר: "אני מודה לחנן רובין על שירות אדיר למען ירושלים ולמען התעוררות. חנן היה שותף מצויין לפעילות העניפה של התעוררות בשנים האחרונות, בפעילותו בועדת התמיכות וחיזוק החברה האזרחית, שדרוג הגנים והפארקים למשפחות, ובמהלכים נוספים. אני גאה בחזרתו של אלעד מלכא למועצת העיר. אלעד הוא מעמודי התווך של התנועה, היה חבר מועצת עיר מצוין, מוביל עשרות מהלכים בתחומי דת ועיר, שיפור התחבורה הציבורית וחיזוק תנועות הנוער. אני משוכנע שכניסתו המחודשת תחזק את התנועה באתגרים שלה לשנה הקרובה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן