אלי אבידר התפטר מהכנסת והציג את הלוגו החדש של "ישראל חופשית דמוקרטית"

יושב-ראש הכנסת מיקי לוי קיבל הבוקר את מכתב ההתפטרות של חבר הכנסת שלא רצה לרוץ תחת המנדט של ישראל ביתנו | אבידר: "'ישראל חופשית דמוקרטית' מחויבת יותר מכל מפלגה אחרת, למנוע את חזרתו של נתניהו לשלטון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/22 10:42 יח באב התשפב

אלי אבידר התפטר מהכנסת והציג את הלוגו החדש של "ישראל חופשית דמוקרטית"
אבידר התפטר, צילום: עמיאל ירחי

חבר הכנסת אלי אבידר הגיש הבוקר (ב') את מכתב התפטרותו מהכנסת לידי יושב-ראש הכנסת מיקי לוי. אבידר הסביר את התפטרותו ואמר כי אינו מעוניין לרוץ תחת מפלגת ישראל ביתנו של השר אביגדור ליברמן. הרשימה הסופית של המפלגה של אבידר, "ישראל חופשית דמוקרטית" תיחשף בסמוך למועד הגשת הרשימות.

מכתב ההתפטרות

"נמשיך כפי שהבטחנו עד הבחירות"

אבידר אמר הבוקר: "כפי שהודעתי בשבוע שעבר, אנחנו יוצאים לדרך חדשה ומקימים מפלגה חדשה. חשבתי שזה ראוי ומוסרי שאחזיר את המנדט לישראל ביתנו". אבידר שיבח את מפלגתו הקודמת: "ישראל ביתנו היתה לי בית פוליטי מאז כניסתי לכנסת באפריל 2019. אני גאה שנכנסתי למפלגה עם הערכים הליברליים שלה ואני יוצא ממנה עם אותם ערכים ושומר עליהם". 

אבידר התייחס לחיבורים פוליטיים עתידיים: "במידה ונראה שחיבור יחזק את הגוש וימנע את חזרת נתניהו, אנחנו נהיה חלק מזה. אבל אנחנו לוקחים בחשבון שיתכן וחיבורים לא יתבצעו כתוצאה מאגו, עקשנות ואינטרסים פוליטיים צרים. ועל כך אני אומר בצורה ברורה - לא נפרוש. נמשיך כפי שהבטחנו עד הבחירות".

בנוסף, פירט אבידר את התכניות הפוליטיות של מפלגתו להמשך: "'ישראל חופשית דמוקרטית' מחויבת יותר מכל מפלגה אחרת, למנוע את חזרתו של נתניהו לשלטון ולהעברת חוק נאשם בפלילים כבר בשבועות הראשונים של הכנסת הקרובה. אנחנו מתחייבים להעביר גם חוק נגד עריקות פוליטיות, בשבועות הראשונים להקמת הממשלה. חוק שיאפשר לשמור על יציבות פוליטית בישראל ולמנוע עסקאות שוחד של שריונים כפי שנראה אותן מתבצעות ברשימות הכנסת הקרובה של הליכוד".

אבידר: לא חושש מאחוז החסימה

הלוגו של המפלגה החדשה

הלוגו של המפלגה החדשה