"אין כאן סיפור נגד התורה, אלא צו התורה"

מייסד "השגחה פרטית", הרב אהרן ליבוביץ', סיפר בכנס "רבנים לזכויות אדם" על עצומה של רבנים אורתודוקסים נגד גירוש המסתננים. באירוע הועלו הצעות מעוררות מחלוקת לפעולה בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/18 16:21 ז בשבט התשעח

"אין כאן סיפור נגד התורה, אלא צו התורה"
הפגנת מסתננים, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

כמה עשרות רבנים אורתודוקסים חתמו לאחרונה על עצומה שבה הביעו עמדה חד משמעית נגד גירוש המסתננים. בסרטון מכנס של ארגון "רבנים לזכויות אדם" שאירח מכון שלום הרטמן בשבוע שעבר, נראה הרב אהרן ליבוביץ', מייסד "השגחה פרטית", מספר על העצומה, ואומר כי "אין כאן סיפור נגד התורה, אלא צו התורה".

בשבוע שבעבר דווח בערוץ 20 על אודות כנס "לא תסגיר – אחריות יהודית בסוגיית מבקשי המקלט והפליטים", שבו הוצע לקיים סיור בגן חסידי אומות העולם ביד ושם יחד עם מסתננים, להקים קמפיין להגנה על מסתננים מפני גירוש שיישא את שמה של אנה פרנק, ולהחרים את חגיגות ה-70 למדינת ישראל.

בסרטון חדש שפורסם היום מספר הרב ליבוביץ', עד לא מזמן חבר מועצת העיר ירושלים: "יש מכתב של רבנים, גברים ונשים, שהביעו עמדה חד משמעית נגד גירוש מסתננים. יש לנו כעת למעלה מ-50 חתימות. יש כאן קודם כל ניסיון להשפיע על המגזר שאנחנו נמצאים בו - המגזר האורתודוקסי - וגם להביע כלפי העם שאין כאן סיפור שנוגד את התורה אלא לכולי עלמא יש פה את צו התורה".