"אימון זה יכול שיהיה האחרון לפני מצב המבחן האמתי"

בצה"ל ערכו במהלך השבוע סדרת תרגילי חטיבות מתוכננות מראש המטרה להכין את הכוחות לתרחיש מלחמה, מפקד חטיבה: "נמשיך להתכונן כל העת על מנת להבטיח את ביטחון התושבים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/02/18 12:48 ז באדר התשעח

"אימון זה יכול שיהיה האחרון לפני מצב המבחן האמתי"
טנק במהלך אימון בצפון, צילום: דובר צה"ל

על רקע המתיחות הביטחונית בצפון, צה"ל ערך השבוע שורת תרגילי חטיבות כחלק משיפור היכולות והמוכנות בגבול הצפוני של מדינת ישראל

במהלך התרגילים, שנקבעו כבר לפני זמן רב, לקחו חלק חטיבות סדירות וחטיבות המילואים אשר אמונות בעת שגרה וחירום על הגנת המדינה מראש הנקרה שבמערב ועד הר דב שבמזרח

אחת התרגילים המורכבים היה של חטיבת השריון 188 ששיתפה פעולה עם כוחות הנדסה, חי"ר וארטילריה. לאורך כל השבוע קיבלו הכוחות בשטח שלל תרחישים שאליהם הם נדרשו להגיב, תוך הסתגלות ללחימה ממושכת ותרגול אורך נשימה מבצעי ולוגיסטי.

איזנקוט וסטריק מבקרים את הכוחות

איזנקוט וסטריק מבקרים את הכוחותצילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט ומפקד פיקוד צפון האלוף יואל סטריק ביקרו בים התרגילים והלוחמים והתרשמו מקרוב בביצועים השונים. מצה"ל נמסר כי "התרגילים החטיבתיים נערכו כחלק מתכנית האימונים המוגברת לשנת 2018 ומטרתם הכנת הלוחמים והמפקדים לתרחישים שונים בגזרה על מנת לשפר את מוכנות והערכות הכוחות ליום פקודה".

מפקד חטיבה 769, אל"מ מני ליברטי, התייחס לתרגילים ואמר כי הוא וחטיבתו "מציבים את המוכנות בראש סדר העדיפויות שלנו. השבוע במסגרת התרגיל האוגדתי תרגלנו את יכולותינו כחטיבה מרחבית. חיזקנו את יכולות ההגנה בגזרה תוך שילוב של יכולות התקפה. אנו נמצאים בתהליך מתמשך של העמקת יכולות ההגנה. נמשיך להתכונן כל העת על מנת להבטיח את ביטחון התושבים".

מפקד חטיבה 188, אל"מ גל שוחמי: "בשבוע החולף תרגלנו תרחישים משמעותיים מכשלים מאתגרים ומלמדים במסגרתם שפרנו את מוכנותנו המבצעית, הפיזית והמנטלית. השבוע ראינו באופן ברור איך החיבור בין כוחות השריון, ההנדסה, החי"ר, האיסוף והאש, בשילוב יכולות מודיעיניות, הישענות על יכולות התקשוב והתמיכה של תחומי הלוגיסטיקה השונים, הם אלו שיאפשרו לממש את יעודנו ומשימתינו בתרגיל ובשדות הקרב".

לדבריו, "הכוחות גילו יוזמה מקצועיות אחריות והשקעה לאורך התרגיל וזכרו כי הציווי 'מחר מלחמה' משמעו שאימון זה יכול ואפשר שיהיה האחרון לפני מצב המבחן האמתי - שדה הקרב. חטיבה 188 תהיה ערוכה להתמודדות בשדה הקרב, היכן שלא יהיה ובכל עת שנדרש לכך".

טנקים במהלך תרגיל חטיבה בצפון

טנקים במהלך תרגיל חטיבה בצפוןצילום: דובר צה"ל