עוזי ברעם: האם איילת שקד תשחרר את יגאל עמיר?

עוזי ברעם תקף במאמר חריף את שרת המשפטים והשווה אותה "למנהיגים המתועבים באירופה". שקד בתגובה: "שקרן"

חדשות כיפה מירב כהן 12/09/18 14:06 ג בתשרי התשעט

עוזי ברעם: האם איילת שקד תשחרר את יגאל עמיר?
איילת שקד, צילום: שלומי אמסלם

עוזי ברעם פרסם מאמר, היום (ד) בעיתון 'הארץ' בו הוא מסביר מדוע המדיניות של שקד ובנט קשורה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. שקד בתגובה: "מערכת ההסתה משומנת נגד הימין"

ברעם טוען שמנהיגי מפלגות הימין מתחרים בניהם על ליבם של מצביעי הימין והופכים את השיח ללאומני יותר. "לולא הרצח הזה ייתכן שלא היינו מגיעים למציאות הזאת, שבה הלאומנות הולכת ומקצינה" 

ברעם מאשים את שקד שהיא מאיימת על בית המשפט העליון שיקדם את האג'נדות שלה והתייחס להיתר שקיבלו מצפה כרמים מבית המשפט המחוזי בירושלים "בית המשפט העניק היתר לגוזלי אדמה בשטחים בטענה שעשו זאת מתום לב" 

לדעתו של הכתב מהארץ ההקצנה הזו תביא ללאומנות קשה שהיתה פה בטרם נרצח יצחק רבין. ברעם חותם את דבריו בתהייה אם הצעד הבא לליבו של המצביע לא תהיה בשחרורו של רוצח ראש הממשלה, יגאל עמיר

שרת המשפטים, איילת שקד לא נשארה חייבת ותקפה את ברעם בחשבון הטוויטר שלה: "עוד שקר במערכת ההסתה המשומנת נגדי באופן אישי ונגד הימין בכלל".

ברעם אינו היחיד טוען שהימין יצא נשכר מרצח ראש הממשלה המנוח. יושב ראש צעירי מפלגת עבודה, תומר פינס, פרסם סרטון בו הוא מסביר למה הרצח הוסיף מנדטים לימין הישראלי ובזכותו הוא עדיין בשלטון.