'אחים לנשק' העבירו תכנים נגד פקודת השירות המשותף בתנועות הנוער

בארגון המתנגד לגיוס בנות לתפקידי לחימה, ניסו השבת להסביר לחניכי בני עקיבא, אריאל ועזרא את הבעיה שהם מוצאים באג'נדת צה"ל לשילוב לוחמות. "הדיבורים 'היפים' על שוויון, בנויים על גישה חומרית-נהנתנית לחיים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/07/17 16:40 כב בתמוז התשעז

'אחים לנשק' העבירו תכנים נגד פקודת השירות המשותף בתנועות הנוער
לוחמות בזמן אימון, צילום: פלאש 90. אביר סולטן

בארגון 'אחים לנשק' מגבירים הילוך במאבקם נגד גיוס נשים לתפקידי לחימה ומגייסים את בני הנוער הדתי לאומי. לאחר שבשבת האחרונה הועברה פעילות בעשרות סניפי תנועות נוער ברחבי הארץ, היום (ראשון) יצאו הנערים והנערות לחוגי בית, בהם ינסו להסביר מדוע לדעתם שירות קרבי פוגע בחיילות ופוגע בצה"ל.

מאות חניכי תנועות הנוער בני עקיבא,עזרא ואריאל, שמעו במהלך השבת את סקירתם של פעילי הארגון על גיוס לוחמות לצה"ל. במערכי השיעור שהעבירו הפעילים, דובר בין השאר על כך שנשים וגברים אינם שווים בכל דבר וכי הנפש והמהות שלהם שונה "כי הייעוד שונה".

עוד נכתב במערכי השיעור כי "הדיבורים 'היפים' על שוויון, בנויים על גישה חומרית-נהנתנית לחיים. הם בנויים על ציפיה שבחיים אמלא כל חשק חולף במקום לממש משימה ולחיות אידיאלים".

בהמשך שמעו החניכים כי 'אחים לנשק' מעריכים ומוקירים את צה"ל וכי "הביקורת היא אך ורק מתוך דאגה ואהבה". כמו כן נטען ביחס לשילוב בנות כלוחמות ש-"הדעה השלטת היום בצה"ל היא דעת מיעוט שהשתלטה על צה"ל בערמה".

כדי לחזק את הטענה שלהם, הציגו פעילי הארגון לחניכי תנועות הנוער את סמל יחידת היוהל"ם (יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר), בו נראות שתי דמויות שלא ניתן להבחין מי מהן אשה ומי גבר, וכן ציטטו אמירות נבחרות לטענתם מ'מסמך היוהל"ם' כמו "המין הביולוגי לא קובע בהכרח את יכולתו של האדם לבצע תפקיד כלשהו" וכן "ההסתכלות על האנושות כמתחלקת לשתי קבוצות גברים ונשים אינה מדוייקת".

על מנת להפריך את הציטוטים הנ"ל הם הביאו ציטוטים אחרים מפי הביולוג פרופסור אלישע האס, שאמר כי הרפואה בעצמה מפרידה בין גברים לנשים בכל כך הרבה היבטים וכי "העניין של זכר ונקבה הוא אמת לאמיתה מבחינה מדעית. אנשים מסתירים את זה מבחינה אידיאולוגית".