אושר: 45 מיליון שקלים לאוטובוסים ממוגנים ביו"ש

בועדת הכספים אישרו את המהלך עליו עמלו בבית היהודי, שנועד לשפר את מערך כלי הרכב הממוגנים שלאחרונה נשרפו בזמן נסיעה והעמידו את התלמידים בסכנה. ח"כ יוגב: "תקציב זה הוא הצלת חיים לתלמידים ולנוסעים ביו"ש"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/12/17 15:21 כג בכסלו התשעח

אושר: 45 מיליון שקלים לאוטובוסים ממוגנים ביו"ש
האוטובוס השרוף בעלי, צילום: דוברות ח"כ יוגב

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ב') העברת 45 מליון שקלים למיגון הסעות ואוטובוסים ביהודה ושומרון ולשיפור המערך הנוכחי והמיושן.

אישור הועדה הגיע על רקע הדיווח אמש לפיו מחבלים פתחו באש על אוטובוס סמוך לעפרה. בעזרת התקציב החדש יוכלו בהתיישבות לשדרג את 180 האוטובסים שחלקם בני קרוב לעשרים שנה.

מי שדחף למהלך הוא ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי שאמר כי "תקציב זה הוא הצלת חיים לתלמידים ולנוסעים ביו"ש, כפי שראינו לצערינו רק אמש בפיגוע ירי על אוטובוס בשומרון. פיגוע שללא המיגון היה מסתיים בנפגעים".

יוגב במאהל המחאה

תקציב לשיפור בטחון התלמידים. יוגב ויוסי דגןהצילום: מועצה אזורית שומרון

יוגב הוסיף כי הוא "מודה ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ולחברי ח"כ בצלאל סמוטריץ׳, על המאמץ והמאבק שניהל בועדת הכספים לאישור התקציב למיגון. נמשיך לפעול להמשך תיקצוב המיגון ויתר מרכיבי הביטחון הנדרשים ליישובי יו"ש ולכל יישובי הספר בצפון ובעוטף עזה.

כיון שהעברת הכספים אושרה, אצביע עם הקואליציה".

כזכור, לפני מספר חודשים פורסם כי אוטובוס ממוגן שהסיע תלמידים עלה באש ביישוב עלי שבבנימין ובנס הצליחו כל הילדים לברוח ממנו להימנע מפגיעות בנפש. בתחילת הקיץ האחרון אוטובוס ממוגן נוסף, שהסיע ילדים לקייטנה בבית אל, עלה באש כתוצאה מתקלה טכנית לא ברורה.