אושר: חמש שנות מאסר לתוקפי מורים

לפי החוק שעבר בקריאה שנייה ושלישית, רף הענישה לתוקפי עובדי מערכת החינוך יעלה. "הפוגעים במורים או בשאר עובדי הוראה פוגעים לא רק במורה, אלא גם במערכת החינוך כולה", אמר יוזם החוק, ח"כ יוגב

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/18 09:29 יט באדר התשעח

אושר: חמש שנות מאסר לתוקפי מורים
מעצר, צילום: shutterstock

מליאת הכנסת אישרה אמש (ב') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי, לפיה תוחמר הענישה על תוקפי עובדי מערכת החינוך. רף הענישה החדש שנקבע הוא חמש שנים.

הצעת החוק שהוגשה בעבר על ידי יוגב, קודמה בתמיכתו של שר החינוך נפתלי בנט, על רקע ריבוי אירועים בהם הותקפו עובדי מרכת החינוך בתקופה האחרונה. להצעת החוק הוצמדה הצעה דומה של ח"כ איילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "התופעה המגונה של תקיפת עובדי חינוך בזמן עבודתם בידי תלמידים, הורים לתלמידים ובני משפחותיהם הפכה בעת האחרונה חזון נפרץ ומכת מדינה.

"כחלק מהניסיון לשקם את מעמדם של אנשי החינוך ועל מנת להרתיע את המבקשים לפגוע בהם, בא החוק להחמיר בעונשם של תוקפי עובדי חינוך כך שעונשם של אלה יעמוד על חמש שנים ללא צורך בקיומן של נסיבות מחמירות נוספות הנדרשות ביחס לתוקפי עובדי ציבור אחרים".
 
ח"כ יוגב בירך על אישור החוק, ואמר: "אלימות גודעים בראש ובראשונה על ידי חינוך בבית ובמרחב הציבורי. בכל זאת, עלינו כמדינה להגן על עובדי מערכת החינוך ולקבוע רף ענישה מחמיר לתוקפיהם. 

"מורה אינו פוסק מלהיות מורה, גם לאחר צאתו מבית הספר, והפוגעים במורים או בשאר עובדי הוראה פוגעים לא רק במורה, אלא גם במערכת החינוך כולה ובמדינת ישראל. אני מברך על אישורה הסופי של הצעת החוק וכניסתה לספר החוקים, ומודה לשר החינוך נפתלי בנט על קידום ודחיפת הצעת החוק".

ממשרד החינוך נמסר: "מערכת החינוך מחויבת כלפי כל מי שבא בשעריה - מחויבת לרווחתם, לנפשם ולשלומם. לנוכח גל מקרי האלימות נגד עובדי הוראה שהתרחשו לאחרונה, גיבש משרד החינוך תכנית מקיפה למניעת אלימות".