אושר הקוד האתי של בנט

הקוד במוסדות האקדמיים, שיאסור על מרצים להביע עמדה פוליטית ולעודד חרמות על ישראל, אושר בוועדת המשנה של המל"ג. בנט: "ימנע אפליה של סטודנטים ומרצים על רקע דעה פוליטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/18 12:18 ט בניסן התשעח

אושר הקוד האתי של בנט
הרצאה באוניברסיטה, צילום: פלאש 90. tomer neuberg

הקוד האתי למוסדות האקדמיים, שחובר על ידי פרופסור אסא כשר לבקשתו של שר החינוך נפתלי בנט אושר על ידי ועדת המשנה למועצה להשכלה גבוהה, כך פורסם הבוקר (ראשון) ב"ידיעות אחרונות".

לפי ההחלטה, כל המוסדות האקדמיים בישראל יחויבו לנסח בתוך שנה קוד אתי מחייב, המבוסס על הקוד אותו גיבש של פרופסור כשר.

הקוד האתי שאושר כולל גם את הסעיף מעורר המחלוקת לפיו חל  "איסור על מרצה לנצל לרעה את במת ההוראה לשם הטפה שיטתית ובלתי־ראויה לעמדה פוליטית החורגת בבירור מהנדרש להוראת נושא הקורס בהקשרו הרחב בתחומו".

השר בנט. נלחם בהטיה השמאלית של האקדמיה?

השר בנט. נלחם בהטיה השמאלית של האקדמיהצילום: פלאש 90

בקוד שיגובש בכל מוסד תינתן יד חופשית למעט חמשת סעיפי ליבה שיהיו חייבים להיכלל בה, לרבות האיסור לקריאה לחרם על ישראל. עוד נקבע כי מי שלא יעמוד בקוד שיאושר ניתן יהיה להטיל עליו סנקציות. הקוד צפוי לקבל בעתיד את אישורה הסופי של המל"ג לפני שייכנס לתוקף

בפתח ישיבת הממשלה אמר בנט כי הוא "מברך את ההחלטה הנכונה של המועצה להשכלה גבוהה לאשר את העקרונות שימנעו אפליה של סטודנטים ומרצים על רקע דעה פוליטית ושימנעו מקריאה לחרם על מדינת ישראל".

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן