אושר בוועדה: הערוצים הייעודיים יהפכו למסחריים

הצעת החוק להכשרת הערוצים הייעודיים, ביניהם גם ערוץ 20, לערוצים עם רישיונות מסחריים, אושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה. השר קרא: "המלחמה נגד ההצעה פוגעת בחופש הביטוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/18 14:38 כ בטבת התשעח

אושר בוועדה: הערוצים הייעודיים יהפכו למסחריים
לוגו ערוץ 20, צילום: לוגו ערוץ 20

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') את הצעת החוק להכשרת הערוצים הייעודיים לערוצים עם רישיונות מסחריים. ההצעה, שיזמה ח"כ שרן השכל מהליכוד, צפויה לחול גם על ערוץ 20.

לפי הצעת החוק, ערוץ ייעודי שירצה להחליף את רישיונו ברישיון מסחרי חדש, לא יחולו עליו מגבלות על היקפי פרסום וחובות השקעה בתוכן, מה שאמור לסייע במניעת סגירתו של ערוץ 20.

לאחר אישור הצעת החוק בוועדת השרים צייץ שר התקשורת איוב קרא בטוויטר: "כשר שמוביל את החוק אמרתי בוועדה שהמלחמה נגד הצעת החוק מצד הפקידות המשרדית פוגעת בחופש הביטוי. מפליא אותי שבמקרים דומים כל המדיה התגייסה לסייע וכאן מחרישים".

במהלך דיון בנושא בוועדה המשותפת לבחינת החוק אמרה השכל כי ״כל חקיקה הקשורה בשוק התקשורת היא תפוח אדמה לוהט. שנים נמנעים מלדון בה. 

"הצעת החוק שלי לפתיחת שוק התקשורת הינה הצעה חשובה שתסיר רגולציה, ביורוקרטיה ופיקוח מיותר בשוק סבוך, שאינו מותיר מרחב נשימה, לא לערוצים מסחריים ולא לערוצים ייעודיים. הצעת החוק הזו תטיב עם כלל הערוצים. מה גם שאנו עדים לערוץ תקשורת שעומד בפני סגירה עקב עודף רגולציה ואסור שזה יקרה תחת המשמרת שלנו. 

"ערוצים ייעודיים זו המצאה ישראלית שלא נראתה בעולם ואין לה מקום במציאות של ימינו. שידורי חדשות הן דבר חשוב שהמדינה לא אמורה להתערב בו. הרגולטור כשל בפיקוח בנושא. הצעת החוק שלי נועדה לשנות זאת. 

"חופש ביטוי ופלורליזם של דעות הם נשמת אפה של הדמוקרטיה. הגיע הזמן לשחרר את השוק מכבליו  ולאפשר תקשורת חופשית באמת. זהו צעד ראשון בדרך למהפכה כוללת בשוק התקשורת".

לדברי השכל, "מטרת החוק היא להשאיר מינימום מקום לפרשנות ושיקול דעת של המועצה, הרגולטור צריך לאכוף רק את מה שהמחוקק מבקש. הרגולטור נכשל כשרצה לתת אישור לשידור חדשות וחזר בו, והוא נכשל כשניסה להתיר 25% תוכן שהוא לא ייעודי והוגש בג״ץ נגד ההחלטה. החוק שלי נותן כלים לרגולטור כדי שיוכל לבצע את תפקידו. 

"כל הערוצים לא מחזיקים את הראש מעל המים. מוכרחים לתת להם אפשרות לצמוח כדי שהתעשייה תצמח וכך ישקיעו כספים בכל הסוגות כולל סוגות  עיליות. הדרך לעשות זאת היא אך ורק הפחתת הרגולציה. נשקיע גם ביצירה המקומית והמחויבויות על הערוצים יותאמו לנתח השוק שיתפסו".