אושר בארה"ב: חוק על שמו של אמריקני שנרצח לפני שנה בפיגוע בישראל

בית הנבחרים האמריקני אישר את "חוק טיילור פורס" שיורה על קיזוז כספי טרור מהסיוע לרשות הפלסטינית. ח"כ שטרן, שמקדם חוק דומה, טען כי כבר חודשים ארוכים שהוא תקוע, "זה מוכיח ש'ממשלת הימין' עסוקה בהישרדות פוליטית במקום במלחמה בטרור"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/12/17 09:10 יח בכסלו התשעח

אושר בארה"ב: חוק על שמו של אמריקני שנרצח לפני שנה בפיגוע בישראל
חוק על שמו. טיילור פורס, צילום: ללא קרדיט

בית הנבחרים של ארצות הברית אישר אמש את חוק "טיילור פורס" שמאפשר לאמריקנים לקזז מכספי הסיוע שהם מעבירים לרשות הפלסטינית את הסכומים שאותם היא מקציבה למימון משפחות מחבלים.

טיילור פורס (29) הוא אזרח אמריקני, וחייל לשעבר בצבא ארה"ב, שטייל בשנה שעברה בישראל במסגרת סיור סטודנטים ונרצח במהלך פיגוע הדקירה שאירע בטיילת בתל אביב ובנמל יפו בשנת 2016.

יו"ר הקונגרס האמריקאי, פול ראיין הבהיר בעקבות אישור החוק שמצריך את אישורו הסופי של הקונגרס, כי "ארה״ב החליטה להפסיק על מימון ותמיכה ברשות הפלסטינית וזאת עד שלא יפסיקו לשלם משכורות למשפחות מחבלים ורוצחים. אנשים או רשויות שתומכים בטרור ומממנים טרור, לא יכולים להיות שותפים לשלום. הם אינם פרטנרים לשלום".

יוזם הצעת החוק, ח"כ אלעזר שטרן

יוזם הצעת החוק, ח"כ אלעזר שטרןצילום: פלאש 90. הדס פרוש

יש לציין כי ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד מקדם בתקופה האחרונה חוק דומה, שבמסגרתו ישראל תקזז את כספי מימון הטרור של הרשות הפלסטינית מכספי המיסים שהיא מעבירה לה.

החוק הוגש בחודש מארס השנה ואושר בוועדת השרים לענייני חקיקה, אך לטענת שטרן מאז הממשלה "גוררת רגליים" בטענה שהיא מחכה להצעת חוק ממשלתית בנושא. "את חוק ההמלצות של אמסלם קידמו לקריאה שניה ושלישית בתוך חמישה שבועות", הוא אמר והוסיף שאת "החוק שנועד להילחם בטרור, הממשלה לא מצאה לנכון לקדם בתשעת החודשים מאז שהגשתי אותו. זה מוכיח במה 'עסוקה' 'ממשלת הימין' של נתניהו- בהישרדות פוליטית במקום במלחמה בטרור".

שי מימון, פצוע טרור שמעורב מאוד ביוזמת החוק, תמך בטענת ח"כ שטרן ואמר כי "למרות שבארצות הברית החוק עבר, בישראל זה לא קרה בשל התנגדות סיעת ישראל ביתנו והשר ליברמן שטירפדו את קידומו בועדת חוץ וביטחון".

מימון שארגן לקראת ההצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה מכתב בשם משפחות שכולות רבות הוסיך כי הוא וחבריו "קוראים לראש הממשלה והקבינט ללמוד מהאמריקאים לקדם את החוק ולהפסיק סוף לשערוריה הבטחונית, שבה משלמים משכורות למחבלים בכלא ובני משפחותיהם".