אבו מאזן: ''החלטת טראמפ תוביל למלחמות"

יו"ר הרשות הפלסטינית טען כי "ארה"ב למעשה הודיעה על נסיגתה מתפקידה כנותנת חסות למשא ומתן". ח"כ עודה: "טראמפ שונא האדם לא מתעניין בגורל הישראלים ובטח לא בגורל הפלסטינים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/12/17 06:55 יט בכסלו התשעח

אבו מאזן: ''החלטת טראמפ תוביל למלחמות"
תוקף את ארה"ב. אבו מאזן, צילום: פלאש 90

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן תקף בחריפות את נשיא ארה"ב לאור הצהרתו כי מדינתו מכירה בירושלים כבירת ישראל וטען כי הדבר יוביל למלחמות גדולות

''החלטת טראמפ תוביל למלחמות שלא יהיה להן סוף", הוא אמר והוסיף כי "הממשל האמריקני, בהחלטתו בעניין ירושלים, החליט להפר את כל ההחלטות הבינלאומיות ולהתעלם מהקונצנזוס הבינלאומי".

עוד אמר אבו מאזן כי "הצעדים המגונים האלה למעשה ממוטטים את כל המאמצים של תהליך השלום. ארה"ב למעשה הודיעה על נסיגתה מתפקידה כנותנת חסות למשא ומתן". לדבריו, ''הצעדים האלה תורמים לארגונים הקיצוניים שמעוניינים לגרור את האזור למלחמת דת. זה יוביל למלחמות שלא יהיה להן סוף. אנו מזהירים מפני כך כבר זמן רב".

מזכ"ל אש"ף, סאיב עריקאת, אמר כי "טראמפ הרס כל סיכוי לפתרון שתי המדינות. הוא הכיר בירושלים כבירת ישראל, וזוהי סתירה מוחלטת להסכמות בין הפלסטינים והישראלים. הצעד הזה סוגר דלתות ואני סבור שטראמפ הביא לסוף המעורבות של ארה״ב בתהליך השלום".

זעם ברחוב הפלסטיני

זעם ברחוב הפלסטיניצילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

נשיא לבנון מישל עון ציין כי הצהרת הנשיא האמריקני "מאיימת על תהליך השלום ועל היציבות באזור". דובר ממשלת ירדן מסר: "אנו מתנגדים להחלטת טראמפ שתגביר את המתיחות ומנציחה את הכיבוש".

גם במגזר הערבי-ישראלי לא אהבו את דבריו של טראמפ ויו״"רר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, מסר כי "טראמפ שונא האדם לא מתעניין בגורל הישראלים ובטח לא בגורל הפלסטינים, הנאום שלו הערב היה שילוב של בורות ויהירות כשההשלכות כלל אינן מעניינות אותו. טראמפ השליך היום גפרור על המזרח התיכון ואת המחיר ישלמו שני העמים".

לטענתו, ''ארצות הברית של טראמפ הודיעה היום באופן רשמי שהיא חלק מהכוח הכובש, ולכן אינה יכולה לשמש בשום אופן כנותנת החסות לשיחות בין הישראלים והפלסטינים. העם הפלסטיני יחד עם כוחות השלום בישראל ימשיכו במאבקם האמיץ עד לסיום הכיבוש וכינון שלום אמת".

חברו לסיעה, ח"כ יוסף ג׳בארין אמר כי "מדובר בהצהרה קולוניאלית שסותרת את המשפט הבינלאומי ומהווה יריקה בפרצוף הקהילה הבינלאומית".

ג׳בארין הדגיש כי "העולם מעולם לא הכיר בסיפוחה של ירושלים המזרחית לישראל, וקיימות החלטות הן של מועצת הביטחון של והן של בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג הקובעות שירושלים המזרחית היא שטח כבוש כשאר האזורים שישראל כבשה בשנת 1967. לפלסטינים מעולם לא היו ציפיות מארה״ב, וטראמפ היום הציב את מדינתו בראש החזית כנגד מאמצי השלום של כל העולם".