רגב לגבאי: "המסכה ששמת לא מצליחה להסתיר את עמדותיכם שפוגעות בביטחון ישראל"

לאחר דברי יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, כי לא יפנה ישובים במסגרת הסדר עתידי עם הפלסטינים, שרת התרבות תוקפת ומגיבה לדבריו בפוסט בפייסבוק: "החלטת להתחפש לימין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/17 20:21 כז בתשרי התשעח

 רגב לגבאי: "המסכה ששמת לא מצליחה להסתיר את עמדותיכם שפוגעות בביטחון ישראל"
השרה מירי רגב, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

מירי רגב, שרת התרבות, הגיבה הערב בפוסט בפייסבוק להצהרתו של יו"ר מפלגת העבודה, לפיה הוא לא יפנה ישובים יהודים ביו"ש במסגרת הסכם מדיני.

"לקח קצת זמן ובסוף היועצים שלך הסבירו לך שהציבור בארץ ימני, אז החלטת להתחפש לימין. על 'הביצה שהתחפשה' שמעת?" שאלה רגב. "זה לא עזר לה ולא יעזור גם לך. הקונספט שלך ושל יועציך, כאילו הציבור מטומטם ולא מבחין בין ימינו לשמאלו – מוטעה ונובע מהזלזול העמוק שלכם בעם. המסכה ששמת על פניך אתמול – לא מצליחה להסתיר את כוונותיכם האמיתיות ואת עמדותיכם שפוגעות בביטחון ישראל".

הפוסט של מירי רגב

הפוסט של מירי רגב צילום: צילום מסך פייסבוק

כזכור, בקטע מראיון ששודר אמש בחדשות 2 אמר גבאי כי בהסכם שלום עתידי עם הפלסטינים הוא לא מתכוון לפנות יישובים יהודים ביהודה ושומרון גם מחוץ לגושים. "אם אתה עושה שלום למה צריך לפנות?" אמר גבאי, "אני חושב שהדינמיקה או הטרמינולוגיה שהתרגלו לדבר כאן, במונחים של: אתה עושה הסכם שלום – מפנים, היא לאו דווקא נכונה. אם אתה עושה הסכם שלום אז אפשר למצוא פתרונות שלא מחייבים פינוי. אנחנו עושים שלום".

אבי גבאי

אבי גבאי צילום: תומר ניוברג פלאש 90

באופוזיציה תקפו את דברי גבאי. ח"כ ציפי לבני אמרה כי "לא עמדת התנועה, ולא עמדת המחנה הציוני", "חבל שאבי גבאי שכח שהוא נבחר לעמוד בראש המחנה האלטרנטיבי לליכוד, שאמור להביא לשינוי ולפריצת דרך מדינית, ולא בשביל להיות עוד מאותו הדבר. כבר קיים ליכוד א' – לא צריך ליכוד ב'", אמר ח"כ אילן גילאון ממר"צ. ח"כ איציק שמולי כתב בטוויטר כי "היפרדות לשתי מדינות היא אינטרס קיומי עליון שיחייב ויתור כואב ופינוי חבלי מולדת. אחרת הדור שלי ייאלץ לבחור בין היותנו דיקטטורה יהודית לבין מדינה ערבית". 

בעקבות כך פרסם גבאי הבהרה כי הוא מחויב לרעיון שתי המדינות. "אני רוצה להבהיר שאני עומד מאחורי מה שאמרתי אך לא לכותרת ולמיסגור שניתנו לכתבה", כתב גבאי בהודעה לחברי סיעתו. "בכל מפגש, כנס וראיון אני מדגיש את מחויבותי לחתירה קבועה להסכם שלום, על בסיס פתרון שתי המדינות תוך שמירה על ביטחון ישראל וכן את האבחנה הברורה בין גושי ההתיישבות להתנחלויות מבודדות שאת הבניה בהן נעצור".

"מנגד, אין לטעמי מקום לשרטט בשלב זה את גבולות המשא ומתן ואת מתכון הפיתרון, לרבות סוגיית פינוי מיידי של כלל ההתנחלויות ואין מקום להתחייב עליה כאמירה מקדימה בשלב זה. אני אומר בכל הזדמנות ומדגיש שכל פתרון שיוביל אותנו להסכם ראוי להיבחן ולהישקל. מה שפורסם היום לא שונה מקו קבוע זה, ולצערי זכה למסגור מופרז", הוסיף גבאי.