פרוייקט הסקי הדתי

לאכול נכון בהריון

בין כל הבחילות, הצרבות, התיאבון, החשקים השונים, מצב הרוח המשתנה והשינויים הגופניים צריך גם להצליח לאכול נכון. 15 טיפים לאיזון אכילה ומשקל בהריון

אורנית יונה, סטודיו C 19/02/12 11:39 כו בשבט התשעב

Daniel Morrison-cc-by, צילום: Daniel Morrison-cc-by
Daniel Morrison-cc-by, צילום: Daniel Morrison-cc-by

בין כל הבחילות, הצרבות, התיאבון, החשקים השונים, מצב הרוח המשתנה והשינויים הגופניים אנחנו צריכות להצליח גם לאכול מאוזן, לספק לעובר את כל מה שנדרש להתפתחות אידאלית, להימנע ממזונות ומשקאות אהובים כדי לא להזיק לעובר ולהיות מאוד בשליטה ובקרה. איך עושים את זה??

להלן מספר טיפים לאכילה במצבי רוח ותיאבון משתנים:

הקפידי על ארוחת בוקר. ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום. היא תורמת למניעת בחילות הבוקר בתחילת ההיריון, מגבירה את חילוף החומרים, מאזנת חזרה את רמות הסוכר לאחר הצום בלילה ומחזירה לנו את תחושות הרעב והשובע.

דאגי שתהיה לך ארוחה חמה אחת ביום - רצוי בשרית
, ארוחה חמה ובשרית נותנת שובע לטווח ארוך ומרגיעה את החשקים השונים. בנוסף הקפדה על בשר בקר או הודו כל יום במהלך ההיריון תורמת לאיזון הברזל שיורד ובכך מפחיתה אנמיה ותשישות. לצמחוניות ניתן לצרוך טופו או שילוב של קטניות מונבטות עם דגנים מלאים. שימי לב שיש להגביל דגים ל-340 ג' בשבוע שהם כ- 2 קופסאות טונה בשבוע.

שלבי ירקות בכל ארוחה
- חיים או מבושלים, במרק או במוקפץ, הם יתרמו לתחושת השובע ויספקו לך ולעובר שלל של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון.

הקפידי לשתות מים
- בהריון נפח הדם עולה ואנו נוטות להתייבש יותר בקלות, לסכן את העובר ולגרום לצירים מוקדמים. הקפידי על שתיית מים לאורך כל היום, הניחי בקבוק גדול במקום עבודתך, דאגי לקנקן מים שיהיה מונח בבית ליד הטלוויזיה או ליד המיטה.

יש להקפיד על ארוחות ביניים
- ארוחות קטנות כמו פרי, מעדן, פרוסה עם ממרח, חטיף אנרגיה וכו'. בהיריון יש עודף ייצור של אינסולין, הסוכר יורד מהר מאוד לאחר הארוחה וזה עלול לסכן את העובר. בנוסף ארוחות ביניים ידאגו לכך שתגיעי פחות מורעבת לארוחה ותהיי בשליטה על הכמויות ותחושת השובע.

שימי לב לא לצום או להישאר רעבה
- תזונה דלה אצלך תגרום לאיברים קטנים בתינוק שיהיה להם קשה לעמוד בחברת השפע כמו כבד קטן לאינו יכול להתמודד עם כמות כולסטרול ושומנים רבה.

הימנעי מאכילה ללא שליטה על ידי אכילת ארוחות מסודרות -
אכילה ללא שליטה עלולה להגביר סיכון להשמנה, סכרת ושחלות פוליציסטיות אצל העובר בעתיד.

חשוב - טעם העובר והעדפות המזון שלו
יקבעו לפי המזונות שהעובר ייחשף אליהם במהלך ההריון - דאגי לאכול מה שהיית רוצה שהילד שלך יאכל בעתיד.

מומלץ להפחית
מזון מטוגן, מתוקים, מאפים, חטיפים ושתייה ממותקת.

הקפידי לאכול כל דבר בישיבה ומצלחת
- כשאנו אוכלים בעמידה, על הדרך תוך כדי ביצוע פעולה אחרת אנו לא חשים שובע ומשם לרוב מתחילה אכילה ללא שליטה.


5 טיפים לשמירה על דימוי גוף טוב

  • דימוי הגוף שלנו מושפע רבות מתגובות הסביבה, הקיפי עצמך בסביבה אוהבת ותומכת.

  • יש לנו נטייה להעריך את עצמנו בהתאם למשקל, אך בהריון נסי להדגיש לעצמך את התכונות החיוביות שלך ע"י חידוש תחביב ישן, לימוד משהו חדש, חיזוק כישרון קיים וכו'.
  • העלייה במשקל במהלך ההיריון אינה בשליטתך, קבלי זאת והביני שלא כל עלייה במשקל היא השמנה!
  • במקום להתמקד במשקל התמקדי בבריאות העובר, בפעילות גופנית ובתזונה נבונה.

  • זכרי שבגוף שלך נוצרים חיים חדשים ופרגני לגוף שלך על העשייה המדהימה שלו למרות השינויים המתחוללים בו.

אורנית יונה, תזונאית קלינית B.Sc, ברשת סטודיו C , סניף רמת-גן.

כתבות נוספות

המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר