הרב שרלו: "לא שופט את רונה רמון, אך ההחלטה שגויה"

רונה רמון שהלכה לעולמה אתמול החליטה בצוואתה לשרוף את גופתה כדי שילדיה לא יחוו עוד לוויה. הרב יובל שרלו ל'כיפה': "הגוף צריך לחזור לאדמה, למקום שממנו אנחנו מאמינים שהוא נוצר"

חדשות כיפה גלעד כהן 18/12/18 12:35 י בטבת התשעט

הרב שרלו: "לא שופט את רונה רמון, אך ההחלטה שגויה"
רונה רמון ז"ל, צילום: Flash90

אלמנתו של האסטרונאוט הראשון, רונה רמון, שהלכה אתמול (ב') לעולמה בגיל 54, השאירה למקורביה צוואה שבין היתר נכתב בה כי רמון מבקשת שלא תיערך הלוויה כדי למנוע השתתפות של ילדיה בטקס קבורה נוסף. בשל כך, גופתה של רמון תישרף.

הרב יובל שרלו אמר ל'כיפה' בעקבות הידיעה על ההחלטה של רמון כי הוא אינו שופט אותה אך מדובר בהחלטה שגויה. "אני מאוד מעריך, מכבד ומזדהה עם הרצון, אך אני חושב שההחלטה היא שגויה. אני כמובן לא שופט אותה" אומר הרב שרלו. "היהדות מדברת על מוות כהפרדות מחודשת של הגוף שחוזר לאדמה והנפש שחוזרת לשמיים. הגוף צריך לחזור לאדמה, למקום שממנו אנחנו מאמינים שהוא נוצר."

אסור להפסיק את החיפושים. הרב שרלו

לא שופט, אך זו החלטה שגויה | הרב שרלוצילום: אריה כץ


על פי ההלכה, שריפת גופות אסורה ויש לקבור את הנפטר באדמה. כיוון ששריפת גופות לא הייתה נפוצה עד התקופה המודרנית במקומות שבהם חיו יהודים, הרי שנערך יחסית דיון מועט בנושא, ומעמדו ההלכתי של האיסור חלש יחסית. דווקא משום כך, נשאו רבנים בעת החדשה דברים חריפים במיוחד בגנות השריפה, כדי למנוע לגיטימציה שלה. כך למשל דיון שנערך במועצת הרבנות הראשית לישראל אישרר את האיסור וקבע כללים חמורים ביחס למי שנשרפה גופתו, כללים שלא חלים על אנשים שעברו עבירות חמורות יותר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן