לא רק סרטים - 5 פודקאסטים מומלצים לילדים

החופש הכפוי על ילדי ישראל מביא איתו הרבה מאוד זמן פנוי, אז בשביל להעשיר להם אותו קצת יותר, הבאנו לכם 5 הסכתים מומלצים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/20 16:09 יט באדר התשפ

לא רק סרטים - 5 פודקאסטים מומלצים לילדים
פודקאסט לילדים, צילום: shutterstock

אחד הפחדים הגדולים של הורים בימים אלו, היא לשמוע את צמד המילים "משעמם לי". אז אם אתם מחפשים תוכן איכותי לילדים, הבאנו לכם חמישה הסכתים מומלצים, שיעבירו להם את הזמן בדרך מחכימה ובאופן מיטבי.

 

היסטוריה לילדים

הסכת מבית היוצר של תאגיד השידור הישראלי - כאן, ובו מובאות מידי פרק סיפורם של דמויות מרתקות בהיסטוריה הכללית. מאמנים גדולים שהותירו חותם, ועד למצביאים ומנהיגים. ההאזנה מביאה לידיעת המאשינים הצעירים את האתגרים שעמדו לפתחם של כל אותן דמויות, ואת הדרכים בהם בחרו לנהוג והובילו אותם לשמות הגדולים שהם היום.

מגיש: יובל מלחי.

 

 

מסע אל גוף האדם

הסכת בעל 12 פרקים, העוסק באחד הנושאים המרתקים ביותר להאזנה, וכל פרק הוא הזדמנות להודות לה' על פלא הבריאה. בין הנושאים המדוברים: נושא התא, החושים, מערכת העצבים והמוח, מערכת התנועה ומערכת העיכול. כותב ומגיש: ד"ר יאיר פוזניאק.

 

 

שוות להכיר

הסכת המוקדש כולו לנשים גדולות, שהותירו חותם לאורך ההיסטוריה. מרוזילנד פרנקלין האנגליה שהייתה כימאית וקריסטלוגרפית, אשר מחקריה סייעו לגילוי מבנה הדנ"א. מרסל ניניו - שהיתה חלק מחוליית ריגול ישראלית במצרים בתחילת שנות החמישים, ועד פרופ' עדה יונת, כלת פרס נובל לכימיה בשנת 2009, אשר פענחה את פעילותו של אברון קטן - "הריבוזום", שאחראי על ייצור חלבונים בתא. השראה גם לבנים וגם לבנות.

 

 

ראש מלא סיפורים

ההסכת הבא יתאים גם לצעירים יותר, ובו יוכלו להאזין לשירים וסיפורים מאת טובי הכותבים הישראליים, כאשר כל פרק מוקדש ליוצר אחר. בין היתר,  ניתן להאזין בו ליצירותיהם של לוין קיפניס, מאיר שלו, מרים ילן שטקליס ועוד..

 

 

אבא למה

אם גם הילדים שלכם אוהבים לחקור, ומותירים אתכם לא פעם בתהיות כיצד דברים פועלים, ומה ההיגיון הפיסיקלי מאחורי דברים. תנו להם להקשיב לרשימת ההאזנה הזו, בה המגיש אורן פרבר, משיב בכל פרק לשאלה אחרת של בתו. בין היתר הוא משיב לשאלות, למה הליום עושה קול גבוה, למה צריך הורמונים, ולמה קרבות בחלל הם לא כמו בקולנוע.

 

 

 

15 רעיונות לעשייה בבית עם הילדים