איך נלכד את כל המשפחה בחורף?

החורף הוא הזדמנות נהדרת לכל המשפחה להתלכד, נמצאים זמן רב בבית יחד ולא יוצאים לטיולים, פארקים או גני שעשועים בחוץ ואפשר לצבור חוויות מיוחדות כהורים וכמשפחה המבלה ומתלכדת ומתגבשת יחד בבית, אל תפספסו את האיכות של הזמן

חדשות כיפה עדנה דולב 08/12/19 10:16 י בכסלו התשפ

איך נלכד את כל המשפחה בחורף?
צילום: shutterstock

החורף כבר כאן ואנחנו מצפים לו שיהיה גשום וקר. הזמן המשפחתי משתנה עם עונות השנה; בקיץ מבלים יותר בים, בסתיו בטיולים, באביב בפארק השעשועים ובחורף יש התכנסות בבית עם הגשם והקמין, תבשילים מהבילים ושוקו חם, סוודרים נעימים ויש צבעי אדמה וריח נקי באויר.
כילדה מאד התחברתי לאווירת החורף, זה סימל עבורי משפחה חמה כשאמא סורגת בסלון ואני קוראת ספר מרתק כשבידי פרוסת לחם אחיד שחור עם אבוקדו מעוך וטרי. 
גם חגי החורף, כמו חנוכה חג האור הסביבון והסופגניה וראש השנה האזרחי שנחגג בחו"ל עם משקה חם והרבה קישוטים.

זה הזמן הכי טוב להתכנס בבית לזמן משפחתי; אותו זמן איכות שמרבים לדבר בחשיבותו, הזמן שבו בני המשפחה נוכחים בבית ביחד ולחוד, עצם השהות של כולנו בבית משרה תחושת נינוחות וביטחון, אוכלים סביב השולחן בארוחה אחת לפחות בשבוע שבה לא ממהרים, משתפים, שואלים, מתעניינים זה בזה. זה זמן שבו נשמש קהל נינוח לילדים להראות לנו הצגה שהכינו, משחק שהמציאו ואז נניח לסמרטפונים ולטלויזיה ונהיה באוירה של ביחד, שיש בה כל כך הרבה כוח מעצים עבור כולנו.
 

צילום: shutterstock

החורף הוא זמן טוב לעשות דברים ביחד, וזה כולל גם את המטלות הביתיות שההורים יכולים לעשות כזוג או אפילו כל המשפחה ביחד, וכך נדגים עזרה הדדית לילדנו, וגם זה יהיה זמן שנייחד אותו לכיף ולהנאה ולא נעשה בו כי צריך אלא כי רוצים ומתחשק. זה זמן של עצירה ומילוי מצברים במירוץ של החיים שיאפשר לנו להמשיך למחרת עם כוחות מחודשים ברמה הפיזית והרגשית.

חג החנוכה מתקרב ובא וזוהי הזדמנות נפלאה עבורנו להאיר את האור המיוחד של כל אחד מאיתנו בני הזוג וההורים ואולי גם של הסבתות והסבים. יתכן שבלהט השיגרה עומעם מעט האור וזה הזמן שיכול לעזור לנו לבחון מה יסייע להדליק אותו במלוא הדרו כי בכל אחד מאיתנו  הוא נמצא שם ובגדול

נשאל      בצורה מכבדת מה נחוץ לך?

נחשוב     ביחד מה יכול לעזור לך?

נציע        רעיון או אפשרות נוספת על מה שכבר מוכר

נשתף      במה עזר לנו להגביר את האור שלנו

נרחיב      את הפרשנות של האחר במשפחה על קושי שחווה

נעודד      במקום שכל אחד נמצא בו

נהיה       כשאני לידך זה נותן הרבה כח

נאהב      ללא תנאי, נאפשר לו להיות מי שהוא

נאמין      בו כדי שהוא יאמין בעצמו

נסמוך     עליו כי רק כך הוא יסמוך על עצמו

את כל זה נוכל לתת ללא מאמץ גדול; בחיבוק, במבט, בהנחת יד בוטחת על הכתף  בתחושה של  חום ואהבה.

 

הכותבת - עדנה דולב, מדריכת הורים בכירה במכון אדלר