מנכ"ל השירות לאומי אזרחי: בקרוב מסלולי עתודה בשירות הלאומי

לקראת שבוע ההצדעה לבנות ובני השירות הלאומי אזרחי, אומר ראובן פינסקי, מנכ"ל השירות הלאומי-אזרחי: אני מצדיע לרוח של המתנדבים. יש לנו עוד שאיפות גדולות עבורם

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/21 11:47 ל בסיון התשפא

מנכ"ל השירות לאומי אזרחי: בקרוב מסלולי עתודה בשירות הלאומי
ראובן פינסקי, מזכל השירות הלאומי אזרחי, צילום: יובל יוסף

לקראת פתיחת שבוע ההצדעה לבנות השירות בו רשות השירות הלאומי-אזרחי יחד עם הגופים המוכרים ואלפי מקומות השירות מוקירים ומצדיעים ל 18,000 מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי אזרחי, אומר ראובן פינסקי, מנכ"ל השירות לאומי אזרחי: "תודה" 

הראיון המלא: 

למי אתה מצדיע?
אני לא מצדיע לאחד אני מצדיע לרוח. אני מצדיע לרוח של הנתינה. אני הולך להגיד את זה הערב (ה), בזמן שכל אחד מחפש במה ההוא גרוע ואיך אני שונה  ממנו, יש משהו ברוח הזאת שעכשיו אתה נותן למדינה. זו רוח שיכולה להביא לאחדות ואהבת חינם. 
אני מצדיע לרוח ואני מצדיע לעוצמות של הצעירים האלה. הם כולם פטורים. אף אחד מהם לא חייב כלום.
18000 איש אומרים הנני. אני מגיע לשירות הלאומי כי זה מה שצריך לעשות עכשיו.

מה האתגר של השירות הלאומי? 
אנחנו רוצים לשדרג את הרמה של התפקידים, כולל תוכניות עתודה - אנחנו מפתחים שירות לאומי עם לימודי סיעוד כאשר בסוף התקופה את אחות מוסמכת אחרי שירות לאומי.  אין אחרי זה מילואים אבל יש תעסוקה. ויש עוד תוכניות עתודה על הפרק.   
שדרוג של כל התפקידים. פתיחה של  עוד הרבה סוגים של תפקידים כמו שירות לאומי טכנולוגי - אם בת עשתה 5 יחידות בפיזיקה, מתמטיקה ומדעי המחשב והיא רוצה להתנדב בבית חולים, היא יכולה להיות במערכות המחשוב של בית החולים והשירות שלה יהיה גם מאוד משמעותי.
הנושא של המעטפת הליווי של הבנות, צריך שם קפיצת מדרגה משמעותית. גם בהכנה וגם תוך כדי שירות
ובסוף ההוקרה, זה כל כך משמעותי, זה יתן דרייב לצעירים שמתנדבים.

יש רצון להשוואת תנאים עם החייילים ?
אנחנו רוצים לקחת את הדברים המאוד מוצלחים שעובדים בצבא עם הצעירים וללמוד מהם ולעשות מהם התאמות. הצבא הוא הצבא זו זירה שאנחנו לא בתחרות איתה. 
אבל ככל שנעשה את השירות הלאומי משמעותי יותר והתפקידים יהיו משמעותים יותר ויותר (וגם היום הם משמעותיים)  ויש עוד לאן לשאוף, גם היוקרה תבוא מאליה , ההכנה לחייים של הצעירים תבוא מאליה כי יש יותר מחוייבות
אנחנו נלמד ממודלים של הצבא כי הם עושים הרבה דברים מעולה ואנחנו מפתחים מודלים יעודים לצעירים שלנו

אז מה המסר שלך לבנות השירות? 
תמשיכו עם הרוח המיוחדת הזו שלכן
תמשיכו להשפיע כל כך טוב
ולא תמיד כל בוקר כולם מצדיעים לכם
אבל תדעו שעמוק בלב אזרחי ישראל אומרים לכן תודה.