• ערכה לסרט ''פורסט גאמפ''

    הצעה לעבודה עם תלמידים על השונה בחברה וראית הטוב , דרך הסרט "פורסט גאמפ" (לכיתות ז'-יב')

    מדרשת ''מעלה''

    18/01/03 00:00

  • חינוך ילדים לספירת העומר

    "והיה המנהג במגנצא ששַמָש העיר היה מקבץ אליו בבית הכנסת את כל הנערים אחר סיום התפילה, והיה מברך עמם בקול רם" (מנהגי מהרי"ל, פסח אות טו). הרב אלישע אבינר מסביר את החשיבות של ספירת העומר כספירה , וספירה עם הילדים במיוחד..

    הרב אלישע אבינר

    18/01/03 00:00

  • בר מצוה

    הרב אלישע אבינר מתייחס לחגיגת בר המצווה , מתי צריך, מה צריך, איך לחגוג ואיך זה קשור לחינוך הילד..

    הרב אלישע אבינר

    17/01/03 00:00

  • לחיות בצל גללי החמור

    הייאוש והאכזבה קבעו להם משכן קבוע אצל אזרחים רבים המתהלכים בפנים נפולות. השאלה "מה יהיה?" הנשמעת מפי רבים מצביעה על פחד וחשש על תחושת חוסר אונים מול מכות הגורל האכזר. ומכאן קצרה הדרך לתהייה על קיומה של המדינה, לפקפוק בערכה, להצבת סימני שאלה על תהליך הגאולה…

    הרב אלישע אבינר

    13/01/03 00:00

  • ''משנכנס אדר מרבים בשמחה''

    "החל מראש-חודש אדר, מורגשת השמחה בכל מוסדות החינוך. לפעמים, השמחה אפילו גודשת את הסאה ועוברת את גבולות הטעם הטוב. סדרי הלימוד משתבשים והמהומה רבה… חובתנו הראשונה היא להזכיר לבני הנוער מהו הטעם.." – הרב אלישע אבינר על חגים וחינוך

    הרב אלישע אבינר

    13/01/03 00:00

  • לחלום וללחום - הרהורים על עצמנו לאורה של ירושלים

    "בעולמנו, גדוש הסערות, נפגשים שלשה מרכיבים בתוך קלחת של אירועים והתמודדויות. האדם, המקום והזמן. לכל מרכיב בפני עצמו, זהות וייחוד, אך כל מרכיב שלוב בחברו ובלעדיו לא יוכל להתקיים…"– הרב וישליצקי על חשיבותו של החזון

    הרב אלישע וישליצקי

    13/01/03 00:00

  • האם ילדים צריכים לעשות תשובה על חטאיהם?

    האם ילדים צריכים לעשות תשובה על חטאיהם? - האם הם בכלל נענשים על מעשיהם ?. הרב אלישע אבינר מסביר

    הרב אלישע אבינר

    01/01/03 00:00

  • עבודת צוות ותכנון לו''ז

    הלו"ז הוא מסגרת הזמן שבתוכה נבנה את מערך הפעילות הסניפי. צוות ההדרכה הוא זה שבסופו של דבר יוציא לפועל את התכניות שנרקמו על הנייר. תיאום מירבי עם הזמן ועם הצוות הוא אולי המפתח החשוב ביותר להצלחתו של מערך פעילות סניפי.בחרנו להקדיש את דקות החשיבה הראשונות בחוברת זו לתכנון לוח הזמנים ועבודת הצוות.

    מחלקת הדרכה

    30/12/02 00:00

  • מערך פעילות סניפי- רקע

    למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים- מערך פעילות סניפי?למה זה כדאי לנו?מערך פעילות סניפי איך זה נראה

    מחלקת הדרכה

    30/12/02 00:00

  • בילויים וחופש -קריאה או צפייה

    הרב אלישע אבינר מציג את האתגר הגדול לנוער - ניצול הזמן בחופש...

    הרב אלישע אבינר

    27/12/02 00:00

  • חינוך ילדים לאבילות על החורבן

    לקראת תשעה באב משיב הרב אלישע אבינר לגבי חינוך הילדים לקיום דיני האבלות.

    הרב אלישע אבינר

    26/12/02 00:00

  • חינוך הילדים וחינוך האומה בימי בין המצרים

    "משבעה עשר בתמוז עד תשעה באב... לא יכו את התלמידים בימים ההם" - ענייני חינוך לימי בין המצרים. הרב אלישע אבינר

    הרב אלישע אבינר

    26/12/02 00:00

  • גבורה

    נדמה שהיום הטשטש הגבול בין גיבור לחזק. דמויות ה"גיבורים" של חניכנו הן שוורצנגר ודומיו. על מהות מידת הגבורה. (לחבריא א')

    25/12/02 00:00

  • תחנות ל - יום השואה - חבריא א'

    מערך פעילות ליום השואה, המערך מיועד לחבריה א (10-15) ומלווה בתחנות פעילות שונות.

    25/12/02 00:00

  • תקופות ושלבים בחינוך

    "התורה מורה לנו שפגמים מידותיים ורוחניים של גיל הבגרוּת נעוצים בקלקולים של גיל הילדוּת. גם הפסיכולוגים טוענים שתסביכים עמוקים שמתפרצים אצל מבוגרים נעוצים בעִווּתים נפשיים - לפעמים בלתי ניכרים - של גיל הילדוּת..."

    הרב אלישע אבינר

    19/12/02 00:00

  • חיים בסרט

    מבוא:התקשורת משפיעה על חיינו בהיבטים שונים: על התפיסות, ההתנהגות, מחשבות, רצונות וכו'.ישנם דברים מציאותיים וישנם דברים שקריים. בנוסף לסינון הדרוש בין אמת ושקר גם הדברים האמיתיים מצריכים בדיקה.לא תמיד המסרים הנקלטים מהתקשורת והמדיה הם אכן ראויים ונכונים גם אם המציאות שמשתקפת היא אמיתית. בתור התחלה לנושא זה אנו רוצים לבחון את ההשפעה על המחשבות והתפיסות אם היא אכן קיימת ועד כמה, ובסופו של דבר גם מהן השלכותיה ומה ניתן לעשות כדי למזער נזקים או לעודד לביקורתיות.חובה להעביר לחניכים שאנו ורק אנו אחראים למעשנו ולמחשבתנו ואנו צריכים לשלוט במה שאנו מקבלים מהסביבה.

    19/12/02 00:00