ההורים זעמו והחמ"ד הסירו דף לימוד שכלל ציטוט של מוחמד

לרגל "יום האחדות" משרד החינוך פרסם דף מקורות ללימוד משותף ושלח אותו למוסדות החינוך השונים בהם גם החמ"ד. הורים ששמו לב שבדף הלימוד מוזכרים ציטוטים של מוחמד זעמו, ובחמ"ד החליפו את הדף לאחר כשבוע

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/05/21 11:29 יד בסיון התשפא

ההורים זעמו והחמ"ד הסירו דף לימוד שכלל ציטוט של מוחמד
תלמידים בחמ"ד. אילוסטרציה, צילום: דוברות יב"ע

בשבוע שעבר חל יום האחדות במערכת החינוך, יום שמצוין מאז שנת 2015 לאחר חטיפת שלושת הנערים. "יום האחדות במערכת החינוך נועד לטפח את האחדות ואת הסולידריות בחברה הישראלית. יום האחדות הוא למעשה פרויקט הנצחה שבאמצעותו מבקשות משפחות יפרח, שער ופרנקל להנציח את זיכרון הנערים ובמקביל להזכיר לחברה הישראלית את תחושת האחדות ששררה בה לאחר אירוע החטיפה, תוך שאיפה לשמר אחדות זו גם בשגרה", נכתב באתר המשרד. 

כמו בכל שנה, משרד החינוך שלח עבור מוסדות הלימוד של החמ"ד דף לימוד בחברותא, לכבוד יום האחדות. הורים, מחנכים ורבנים גילו לאחר כמה ימים כי בדף שנשלח אליהם מופיעים מספר מקורות, אחד מהם ציטוט של הנביא מוחמד.

בעקבות זעם ההורים ולחץ על ראש מנהל החמ"ד, שוש נגר, נעשתה בדיקה והדף עם המקור מהאסלאם הוסר, ובמקומו עלה דף אחר אחר ללא אזכור למוחמד.

צילום: ללא


הרב הלל מרצבך סיפר לחדשות כיפה: "קיבלתי את הקישור לדף המקורות של החמ"ד. שם כתוב ציטוט מתוך הנביא מוחמד, בלי להתבלבל, ועמוס עוז שדיבר על עם ישראל, דברים יותר גרועים מהנאצים, דברים קשים, אותו עוד איכשהו הצלחתי לבלוע".

הרב מרצבך הוסיף והסביר כי "כשמביאים לילדי ישראל הדתיים, שלא לדבר על החילונים, ציטוט מתוך הנביא מוחמד, כאילו הם בקיאים בכל הנביאים ראשונים ואחרונים ורק מה שנשאר להם זה עוד ציטוט, לא איזה משהו שלא קיים אצלנו, מתוך הנביא מוחמד, זה קצת חרה לי". 

"עדכנתי את יו"ר החמ"ד והיא פעלה. מה שהתברר שלא הם הכינו את הדף אלא משרד החינוך, לא שזה מצדיק. הדביקו את הסמל של החמ"ד וקישרו לאתר של החמ"ד".

מה הועילה עריכת דף המקורות לאחר שהלימוד כבר נעשה?

"לפחות באתר האינטרנט הרשמי של החמ"ד במשרד החינוך דף המקורות לא מופיע. לא יודע כמה ילדים כבר למדו את הדף, אבל מה יקרה לילדה שלומדת על הנביא מוחמד כשיום אחד יתחיל איתה בחור ערבי, היא תגיד לו 'כן כן, למדתי על הנביא מוחמד', והוא יגיד לה 'אנחנו מאמינים באותו דבר'. זו הזמנה להתבוללות, אין לי מילה אחרת. אני שמח שזה תוקן". 

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "משרד החינוך מתאים לחמ"ד את כלל תכני ותכניות החינוך החברתי קהילתי באופן שוטף. גם תכנים לימי הלוח וגם תכנים בנושאים שונים רבים ומגוונים. בעקבות פרסום חוזר של תכנים שיצאו בעבר הובא לתשומת ליבנו שאירעה תקלה טכנית בהעלאת הקבצים. הועלה בטעות קובץ לכלל המערכת עם לוגו חמ"ד ולא הועלה הקובץ הנכון לחמ"ד. מיד כשהובא לידיעתנו התקלה טופלה והועלה הקובץ הנכון. שמחים על העירנות של השטח. נמשיך להוציא חומרים איכותיים ומותאמים".


(איך נולד יום האחדות)