בתי החלמה מפחיתים את הסיכויים לדיכאון אחרי לידה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 09/02/20 19:41 יד בשבט התשפ

בתי החלמה מפחיתים את הסיכויים לדיכאון אחרי לידה
מלון ההחלמה ליולדות בעין כרם, צילום: יח"צ

סיור בבית החלמה ליולדות במלון עין כרם מחזק את המחקר של החוקרת דבי לוינסון. המאמר של החוקרת דבי לוינסון  העירה אצלי את החיידק העיתונאי. "נשים אחרי לידה שחזרו הביתה שבועיים אחרי לידה אחרי מנוחה אמיתית וטיפול באם ובתינוק מונעות באחוזים גבוהים את הסיכון לחוות דיכאון אחרי לידה".נו, ידעתי למה אני מתעקשת אחרי לידה להגיע לבית החלמה....

בשיחה עם דבי גיליתי גם אישה מרשימה, חוקרת, וגם אמא לשישה ילדים בעצמה, שרק אחרי הלידה השלישית קיבלה שכל לטענתה והלכה לבית החלמה. "בלידה הראשונה רק חלמתי לחזור הביתה, דמיינתי בעיני רוחי את האמא המסורה, יושבת באישון לילה עם אור בעיניים מנדנדת את הקטן בכסא הנדנדה המיוחד שקנינו לו, הכל היה כל כך פסטורלי.

"במציאות, התמוטטנו מעייפות, ערימת בגדים בכל מקום, אמא דומעת, ותינוק מתוסכל... בלידה השנייה ריחמתי על הגדול יותר ורק חיכיתי לחזור הביתה, ושוב גיליתי שהרחמים שלי הם אכזריות כלפי, כי רצתי בין שניהם ואם בראשון הרגשתי מתוסכלת בשני כמעט איבדתי את זה. ורק בלידה השלישית שמעתי בעצת המיילדת, אל תרחמי על הילדים בבית, אל תחשבי על העלות, כי כולם כולל את, יקבלו אמא חדשה ורעננה,  וכך היה, החוויה של בית החלמה, הייתה כל כך מדהימה, שהחלטתי לחקור את הנושא".

צילום: יח"צ

אינה, האחות הראשית בבית ההחלמה הדסה עין כרם בירושלים לא זקוקה למחקר כדי לאשש את מה שדבי גילתה. "נשים באות לכאן כדי לקבל את הטיפול הכי טוב לאם ולתינוק", היא מסבירה ולוקחת אותי לסיור, התינוקייה חלומית וצבעונית, התינוקות בעריסה מטופלים על ידי מטפלות מוסמכות, החדרים בית מלון של ממש, והאמא יכולה לישון לילה שלם או לקבל את התינוק הכל לפי בקשתה, במשך היום, התינוק מטופל מקולח ורופא ילדים בודק אותו, האמא מקבלת שלוש ארוחות מזינות ביום, גם בלי תינוק התחשק לי להישאר שם...

צחוק צחוק ועכשיו ברצינות.

בית ההחלמה ליולדות עין כרם הוא חלום של כל יולדת ולאחר שסיירתי במקום, בלי שיש לי תואר, אני יכולה להעיד ששבוע במקום אחרי לידה, האמא חוזרת רעננה עם כוחות לאחר שעברה את השבוע הראשון והתאוששות בהשגחה ובפינוק מלא.

אחרי לידה את עומדת להכיר מקרוב מערך שלם של עצות וטיפים. הקרובים אלינו (וגם אלה שלא) תמיד רוצים להקל ולייעץ כדי שחלילה לא תשכחי מה חשוב, מה לא חשוב, מה צריך לעשות ומה ממש אסור לעשות, וכמספר היועצים - מספר הדעות.

שנעשה סדר?

אחרי לידה, הדבר הכי חשוב אחרי הבייבי החדש זו את. הנוחות שלך, התזונה שלך, ההחלמה שלך, המנוחה שלך.  

ולכן חשוב מאד להזמין מקום ולהתאושש בבית החלמה ליולדות עד שבוע לפחות!! 
בשבועות הראשונים שלאחר הלידה, סדר היום ייקבע על פי הלו"ז של הרך הנולד,  אין ספק שמדובר : תינוק ממוצע מתעורר לרוב כל שלוש שעות, וכל עוד הוא ער הוא זקוק לטיפול, האכלה מקלחת, חום ואהבה, מה שאומר שהשינה שלך הרצופה הופכת לחלום רחוק בשבועות הראשונים.
התשישות המלווה את השבועות הראשונים משפיעה עלייך, ולכן כדאי שתהיי פנויה לטיפול בתינוק ובעצמך.

כמה עצות מאיתנו:

  1. בשבועות הראשונים, מומלץ שתשחררי את עצמך, עד כמה שניתן, מכל אחריות שהיא לא את או התינוק. בקשי עזרה מהבעל, ההורים, וכל מי שקרוב אלייך. 
  2. כשהבייבי ישן - תשני אתו! זה לא זמן מבוזבז את תגלי שזה כמעט הזמן היחיד שלך להשלים שינה. 
  3. ראי עצמך משוחררת מתפקיד המארחת ודחי את הביקורים של האורחים לזמן מתאים יותר, הקפידי לצאת לבד בלי התינוק להתרעננות בחוץ אפילו לזמן קצר, קפה עם חברה, קנייה של בגד לעצמך.
  4. אל תהססי לנסות הזנה מבקבוק. ברגע שהתינוק יתרגל לבקבוק, לא תהיי היחידה שצריכה להאכיל אותו ותוכלי להיעזר ביד נוספת. 

והעצה החשובה מכולם, שבוע בבית החלמה אחרי לידה.

בית החלמה ליולדות בהדסה עין כרם מחכה לכל היולדות עם החדרים הכי מפנקים, עם התינוקייה הכי מקצועית ועם הכשרות הכי מהדרין 

שיהיה במזל טוב