לאיזה אוכל נשים בהריון הכי מתגעגעות ואיפה תקבלי סושי לאחר הלידה?

הריון הוא תקופה שמשנה המון הרגלים החל מתנוחות השינה ותדירות הריצות לשירותים ועד להרגלי התזונה. אז לאיזה אוכל נשים בהריון מתגעגעות הכי הרבה?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 04/02/20 12:48 ט בשבט התשפ

לאיזה אוכל נשים בהריון הכי מתגעגעות ואיפה תקבלי סושי לאחר הלידה?
צילום: shutterstock

בין הבחילות, הצרבות והמלצות הבריאות יש המון רכיבים שיורדים מהתפריט לתקופה של תשעה חודשים וגורמים לנו להתגעגע אליהם - מבצק עוגיות ועד קרפצ'ו, מיין קידוש ועד הרינג של שבת. אז החלטנו לבדוק.

הריוניות מתגעגעות לסושי ולביצת עין
סקר שנערך עבור מחלקת שמיר יולדות (לשעבר אסף הרופא) בקבוצות נשים בהריון העלה כי חמשת המאכלים שנשים הכי מתגעגעות אליהן בתקופת ההריון הם: המבורגר וסטייק (שניהם צלויים למידת עשייה שאינה וול-דאן) סלמון מעושן, ביצים נאות (עין, עלומה, ביצה רכה), וסושי עם דגים נאים.

תוצאות הסקר הביאו את צוות המחלקה לפתח תפריט שף מיוחד ליולדות, הכולל תפריט סושי, המבורגר מבשר אנגוס, באן סלמון, סלט סלמון ועראייס בקר. תפריט השף כולל גם מנות צמחוניות וטבעוניות מגוונות לטובת המעוניינות בכך.  

"נשים רבות שנמצאות אחרי לידה מבקשות מבני הזוג ומבני המשפחה להביא להן אוכל מבחוץ. האוכל של בית החולים נתפס כמדכא ואחרי 9 חודשים של הימנעות הן מרגישות ובצדק שמגיע להן משהו טעים.

לכן החלטנו להרים את הכפפה ולהציע לכל יולדת את המנה שהיא חכתה לה לאחר הלידה באמצעות יצירת תפריט שף בבית החולים. כבר בשלב הראשוני לאחר הלידה, בו נזקקת האם למקסימום התמיכה האפשרית בכל תחום, דואג מיזם זה לספק ליולדת את "המנה המושלמת"  אשר עונה על צרכיה התזונתיים והנפשיים גם יחד.

תפריט זה מוגש ליולדת במסגרת חווית הלידה אותה מציע בית החולים שמיר ליולדות בתחומו העונה לשם "כל מה שיולדת חולמת". חוויה זו מאפשרת ליולדת לעצב לעצמה את חווית הלידה המושלמת עבורה ולבצע בחירות מותאמות שיהפכו את החוויה לנוחה ולנעימה ככל האפשר עבורה: באיזו תנוחה ללדת, מי יהיה נוכח בלידה, איזה שיר יתנגן ברקע, באיזה צבע יהיה האוברול הראשון של התינוק ואיזו מנת שף תוגש לה לאחר הלידה.

תפריט שף שנוצר במחשבה תחילה
"פיתוח תפריט השף ארך שבועות רבים שכן בבנייתו הקדשנו תשומת לב רבה לשיקולי כשרות ולצרכי היולדת.

לאחר הלידה הגוף רוצה להגיע לאיזון הורמונלי ולצבור אנרגיה כדי לשמור על תפקודה התקין של האם. עייפות, רגישות נפשית וגופנית, והורמונים משתוללים הינן תופעות טבעיות לחלוטין. תזונה נכונה ומותאמת יכולה לסייע בהתמודדות איתן.

לאיזה אוכל את התגעגעת הכי הרבה בהריון? ספרי לנו בתגובות!