באיזה שבוע אני? חישוב תאריך הלידה המשוער

איך אני יודעת מתי (בערך) אלד? איך זה שיש חודשים שהם שלושה וחצי שבועות ויש חודשים שמגיעים לכמעט חמישה שבועות הריון?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 30/12/19 10:04 ב בטבת התשפ

באיזה שבוע אני? חישוב תאריך הלידה המשוער
צילום: shutterstock

פעם כשאישה היתה נכנסת להריון, היא היתה סופרת את התקופות על פי חודשים, ופחות או יותר היתה מחשבת כך את מועד תאריך הלידה המשוער. זה היה עוזר לה לדעת מתי התינוק או התינוקת יצאו לחלל האוויר, זה היה עוזר לה גם להכין את עצמה, בין אם מבחינה נפשית ובין אם מבחינות אחרות.

עם הזמן ההגדרות השתנו וכך גם החישובים. נכון, הריון עדיין נמשך תשעה חודשים (פלוס מינוס), זה לא השתנה. הטבע עדיין קובע את זמן תקופת ההיריון. אך מה שכן, חישובי הזמן וההגדרות על פיהן מחשבים את תקופת ההיריון, השתנו.

למשל, היום חישוב גיל ההריון מתייחס לשבועות ולא לחודשים. כך גם האישה וכן הצוות הרפואי מתייחס לתקופה זו. כלומר, במקום לומר שהאישה נמצאת בחודש הראשון, נניח, אז היחס הוא ברזולוציה יותר נמוכה, קרי באיזו שבוע היא נמצאת. ההסבר לכך הוא פשוט, אם מתייחסים לשבוע, קל יותר לפרק את התהליכים לגורמים קטנים, קל יותר לדעת בדיוק מה מותר ומה אסור. היום המדע מאפשר לנו כבר לדעת ברמות הרבה יותר מפורטות את המצב של האישה בתקופת ההריון מבחינת זמן.

כאמור, זה לא רק ההגדרות שהשתנו אלא גם היכולת לחשב בצורה הרבה יותר טובה את תאריך הלידה המשוער, לעיתים עד לרמה כזו, שאפשר לדעת באיזה שבוע אמורים לדעת. לפני שנסביר כיצד זה מתבצע בפועל, חשוב להבין את היתרונות של גישה זו.

ראשית, זה מאפשר לאישה להתמודד באופן הרבה יותר טוב עם הסיטואציה. היא יודעת להכין את עצמה ללידה, היא יודעת כמה זמן עוד היא אמורה להיות בהריון, קל הרבה יותר להתרגל לתהליך.

שנית, בצורה כזו אפשר להכין את השטח לקראת בואו או בואה של התינוקת. אם יודעים מתי הם אמורים לצאת לאוויר העולם, אז הרבה יותר פשוט לדעת גם, מתי צריך שהחדר יהיה מוכן, שכל המוצרים והריהוט יהיו בבית ועוד.

שלישית, יש זוגות שאפילו מנסים, בצורה כזו או אחרת, להיכנס להריון בתקופה ספציפית, בשביל שהתינוק או התינוקות, יצאו לעולם בתקופה מסוימת. כך גם האישה תעבור את ההיריון בתקופה יותר נוחה (למשל בחורף).

איך מחשבים תאריך לידה משוער?

היום אפשר למצוא בכל אתר אינטרנט שעוסק בהריון, לידה והורות, מחשבון הריון בעזרתו אפשר לחשב בין היתר את השבוע של ההריון ואת תאריך הלידה המשוער. החישוב מתבצע בעזרת תאריך וסת אחרון וישנם מחשבונים המאפשרים חישוב על פי התאריך בו האישה נכנסה להריון. כך אפשר לדעת באיזה שבוע נמצאים בתהליך ההריון, ודרך זה, אפשר גם לדעת מה התאריך המשוער של הלידה.

בעזרת המחשבון אפשר גם לדעת מידע נוסף על שבוע ההריון של האישה, אילו בדיקות עוד אמורים לעבור ומתי. כך האישה יכולה לדעת מתי צפוי לה ולהכין את עצמה בהתאם להמשך תקופות ההיריון עד הלידה.