תינוקייה או אפס הפרדה? זו השאלה...

חני לא מוכנה להיפרד מהתינוק החדש, "אפילו לא לרגע". מיטל רוצה לנוח אחרי הלידה "יהיה לי מספיק זמן עם התינוק. את היומיים שנשארו לי אני רוצה לנצל למנוחה". כתבתנו נפגשה עם השתיים לשיחת נשים, מספר ימים לאחר שילדו תינוק חדש בשערי צדק.

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף בית חולים שערי צדק 27/06/19 09:55 כד בסיון התשעט

תינוקייה או אפס הפרדה? זו השאלה...
צילום: שערי צדק

"זאת הייתה הלידה הראשונה שלי" מספרת מיטל. "הכינו אותי להכול, אבל אף אחד לא סיפר לי כמה מתיש התהליך, וכמה ארצה לישון. מאד רציתי שהתינוק יהיה לידי, אבל החלטתי שחשוב לי להתחזק ולהחלים. בשערי צדק אפשרו לי להיות עם התינוקת בשעות היום ובלילה החזרתי אותה לתינוקייה.
היה שם צוות נהדר, והרגשתי שאני יכולה לסמוך עליהם בעיניים עצומות, תרתי משמע.
בלילה הראשון ישנתי טוב וצברתי כוחות. העירו אותי רק להניק.
אחר כך הציעו לי אפשרות של שהיית לילה, שהיית התינוקת לצדי בחדר עם אפשרות להחזיר את התינוקת לתינוקייה במידה וארצה. כך זכיתי בקרבה מרבית לתינוקת שלי בהתאם ליכולת שלי..."

עבור חני מרגי זו כבר הלידה הרביעית. "אני מאמינה כי הנקה מוצלחת מתחילה בשהות מלאה עם התינוק, אפס הפרדה", כך מספרת. בלידות הקודמות בחרה ביות חלקי, והפעם החליטה לעבור למחלקה הערוכה לביות מלא.  
"אחרי שהתנסיתי באפס הפרדה הבנתי מדוע לכל כך הרבה נשים היום חשוב לבחור באפשרות זו. הצוות בשערי צדק היה זמין ואפשר לי להיות צמודה לתינוק שלי 24/7, גם בזמן הטיפולים.
הרופאים הבכירים הגיעו עד אלי וטיפלו בי ובתינוק, גם האחיות היו מסורות ושאלו כל הזמן כיצד ניתן לעזור. בנות השירות שנמצאות במחלקה היו מדהימות ותמיד עם נכונות לעזור, כשרציתי לצאת לזמן קצר לקנות כמה דברים, למרות שבחרתי בביות מלא, הן גיבו אותי והציעו לשמור על התינוק. 
קיבלתי שם כל כך הרבה ביטחון ותמיכה, שכשהשתחררתי מבית החולים וחזרתי הביתה  לא הרגשתי צורך ללכת לאמא. לא מחליפה את שערי צדק בבית חולים אחר, אין לי שום סיבה".

בשערי צדק מוצעות מספר אפשרויות לבחירת היולדת: ביות חלקי, ביות גמיש (שהיית לילה) או ביות מלא (בחדרים המיועדים לכך).
אז אם את כמו חני ומספר הולך ועולה של נשים שבוחרות בביות מלא - תוכלי ליהנות מחדרי ביות המותאמים בדיוק  למטרה זו - רק שתי יולדות בחדר, מקום מרווח לעריסת התינוק, במגוון אביזרים  הנדרשים לטיפול בתינוק, כולל ביגוד, אלכוהול לחיטוי וטיטולים.
מנגד, אם תעדיפי לנצל ככל הניתן את ימי האשפוז למנוחה כמו שבחרה מיטל, צוות התינוקייה המקצועי והמסור עומד לרשותך בכל המחלקות.
רק את, היולדת, יודעת מה טוב עבורך ואת מוזמנת לבחור את הדרך הטובה ביותר להתאוששות לאחר תהליך הלידה המפרך.