זוגיות בתקופת ההיריון

אתם בהריון? מזל טוב, זו כנראה אחת מהתקופות הטובות של חיי הזוגיות שלכם. תהנו מכל רגע כי בקרוב מגיעה הבצורת

חדשות כיפה יעל גריינר 25/07/11 07:57 כג בתמוז התשעא

זוגיות בתקופת ההיריון
Michael Oh-cc-by-sa, צילום: Michael Oh-cc-by-sa

ההיריון נושא עמו את הספירה לאחור מהמצב המוכר של גבר צעיר וזוגיות, למצב של אבא צעיר ומשפחתיות. כטבעם של שינויים, הלא נודע מעלה חששות אז אנו כאן כדי לספר מה צפוי לכם.

השינוי הגדול הוא באשה שאיתכם, במובנים רבים היא הופכת מבת זוגכם לאמא פולניה (וזה לא משנה אם היא מרוקאית למהדרין) אבל קחו בחשבון שזה תהליך טבעי של השפעת הורמונים של דאגנות יתר, הססנות, זהירות וחשש. השפעת התהליך ניכרת לאורך שנים וגם דברים שתליתם בהשתנות ההורמונים - נוטים להישאר לאורך שנים. אם לפני החתונה שיננתם "שקר החן והבל היופי" ובחרתם בהליכות, עניין משותף ואופי הרי שתסתדרו בהדרגה במציאות החדשה. אם בחרתם במעלות אחרות, הרי שהיגיעה שעת המבחן הראשון כאשר גוף האישה עובר מספר שינויים, חלקם זמניים לתקופות ההיריון, הלידה והחודשים שאחרי וחלקם מבשרים סופה של תקופה. אין ספק כי שינויים אלו קשים גם/ בעיקר לאישה וזה הזמן להתאפק ולקבל בהבנה את המציאות ולא לצחוק ולהעליב גם אם יש אמת בדבר.

זה הזמן לפנק (צילום: quinn.anya-cc-by-sa)


זכרו כי זה הזמן ללמוד מפתרון חלומות פרעה בידי יוסף על מערכת היחסים הזוגית לתקופה הקרובה. ההיריון מבשר את 7 השנים הטובות ואחריו צפויות 7 השנים הרעות. זהו הזמן ליהנות מהשגשוג ולאצור חוויות מזמן משותף בו תוכלו להיזכר בשנים הרעות. נשמע קצת מפחיד, אבל בואו נסתכל על הדברים קצת יותר לעומק- אם בשנות השגשוג במצרים זכו התושבים באוכל לרוב ואילו בשנים הרעות הם סבלו מרעב, הרי שההשוואה, גם אם היא קיצונית במקצת, יכולה לתת לכם מושג על השינוי הצפוי בזוגיות שלכם. במהלך ההיריון האישה בדרך כלל מוצפת הורמונים, מה שגורם לה לרצות ממך הרבה תמיכה רגשית ופיסית כאחד. זה אומר שיהיה נחמד מצידך אם תקנה לה פרח כשתחזור מהעבודה או תכין לה ארוחת ערב רומנטית ותפטור אותה מהצורך לעמוד על הרגליים אחרי יום מתיש. זה גם אומר שיהיה עוד יותר נחמד מצידך אם תיקח על עצמך לסייע קצת יותר במטלות הבית (לעשות כביסה זו לא מילה גסה ותאמין לי שאשתך תעריך את זה מאוד, בערך באותה מידה של הערכה שהייתה לה כלפיך לו היית קונה לה טבעת יהלום) ואם תדאג להגיד מילה טובה, להחביא לה פתק עם מילים של אהבה מתחת לכרית או סתם לחבק אותה בערב כשאתה מגיע הביתה ולהזכיר לה כמה אתה אוהב אותה. תקופת ההיריון יכולה להיות תקופה של שגשוג זוגי, אני סומכת עליך שתמצא את הדברים הקטנים שעושים לאשתך טוב ותעניק לה אותם.

לעומת זאת, אחרי הלידה האישה עסוקה עד מעל לראש בתינוק החדש. זה לא בגללך, זה לא שהיא כבר לא אוהבת אותך- פשוט המציאות החדשה מחייבת אותה להקדיש את מלוא תשומת ליבה לתינוק. זוכר את ההשוואה לשנות הרעב במצרים? התקופה של החודשים הראשונים לאחר הלידה דומה במקצת לתקופה הזו. אתה חוזר הביתה- היא רק רוצה שתיקח את התינוק ותיתן לה לישון. אתה רוצה לערוך איתה שיחת נפש או אפילו רק להחליף כמה מילות חיבה? עזוב, היא מניקה עכשיו והיא צריכה להתרכז בזה כי ההנקה עדיין לא לגמרי הולכת טוב. יש שידמו זאת לתקופת מילואים אינטנסיבית בשטח, רק שבמקרה זה מדובר במספר חודשים ובשירות מילואים המתבצע בבית.

עם זאת, לאחר גילוי ההבנה והרגישות צריך לשים לב כי גם האישה לא שוקעת לחלוטין בתוך המציאות החדשה ואם תזכרו לטפח ולהילחם על זכותכם לפחות במעט ותשאירו גם לכם מעט מרחב זוגי, הרי שמדובר בהשקעה חכמה לטווח ארוך לשני בני הזוג, גם אם לעיתים היא נראית בלתי אפשרית טכנית. אז מה אתה יכול לעשות כדי שהרעב יפסק והכול ישוב למקומו בשלום? בדיוק את כל מה שעשית בתקופת ההיריון- פרחים, ארוחת ערב, להכין לה שתייה, לדאוג למטלות הבית... ועוד כיד הדמיון הטובה עליך. חודשיים-שלושה אחרי הלידה, נכנסים בהדרגה לשגרה חדשה ואז תוכלו להעריך מחדש את מצבכם ולחזור לשגרה הברוכה של זוג, הפעם עם ילד.

יעל גריינר, אימהית- דולה ברוח יהודית