שמונה דברים שאת חייבת לדעת לקראת הלידה

חדשות כיפה בשיתוף בית החולים ליס 06/12/18 14:25 כח בכסלו התשעט

שמונה דברים שאת חייבת לדעת לקראת הלידה
צילום: shutterstock

ידע הוא כוח

כפי שכבר בטח הספקת להבין בחיים, ידע הוא כוח, ובמקרה של לידה ראשונה, גם מפזר חששות פנטסטי. כדי להגיע ליום הגדול בשמחה וברוגע, יותר מכדאי לקרוא, לקחת קורסים, לתרגל נשימות ותנוחות, לשמוע חוויות של נשים אחרות, ולעשות כל דבר שיגרום לך להתחבר לתהליך הלידה.

איפה ללדת

עזבי את הדירה הראשונה ואת החתונה – את לפני אחת החוויות המשמעותיות שתעברי בחייך, וכיאה לכזאת כדאי שתחווי אותה בצורה הכי טובה שיש. אגף היולדות החדש של "ליס" עונה בדיוק על זה. הוא נראה ומרגיש כמו בית מלון מפנק, עם חדרים פרטיים, חדר רחצה צמוד, מסכי טלוויזיה, פינת החתלה, כורסת הנקה ומיטה נוספת למלווה. לא היית מאמינה. נכון? אחרי שתבקרי באגף החדש ותפגשי את הצוות המצוין, כבר לא תצטרכי להתלבט.

הנקה

כן להניק, לא להניק – את ממש לא חייבת להחליט עכשיו. מה שכן, כדי שכל האופציות תהיינה פתוחות בפנייך, כדאי לקבוע כבר עכשיו מפגש עם יועצת הנקה בבית החולים, שתלמד אותך את הבסיס, תקל עלייך לתמרן בין התינוק לבין ההנקה, ותוביל אותך בבטחה בצעדיו הראשונים בשביל החלב.

זרימה

מכירות את הסיסמא של הגננות "מה שיוצא אני מרוצה"? גם אם אתן לא מכירות, הרי תוך כמה שנים תכירו, ובינתיים תפנימו שדינמיקה של לידה לא תמיד תואמת לתכנונים ולחלומות שלכן, ואתן צריכות להיות מוכנות לשינויים ולזרום איתם. הדבר החשוב ביותר בחדר הלידה הוא שלומם של היולדת ושל התינוק, ולכן אם פנטזתן על לידה טבעית לחלוטין או לחילופין אתן נחושות בדעתכן לקבל אפידורל ויהי מה – ככל שתהיינה יותר גמישות ופתוחות לשינויים, הכלי ילך יותר חלק.

השמיכי

כמעט כל חפץ שמרגיע אתכן, שמזכיר לכן את הבית ושעושה לכן נעים – יכול להיכנס אתכן לחדר הלידה: כרית, איי פד, מוזיקה, ספר, כדור פילאטיס, פיג'מה ועוד. עכשיו זה אולי נשמע לכן ילדותי ומיותר, אבל תשמעו לעצה של צוות בית החולים שכבר ראתה יולדת או שתיים שנרגעות דווקא בעזרת פריט יומיומי ומוכר שכזה.

יאללה, מסיבה

יש יולדות שברגע האמת רוצות להחזיק את היד של אמא, יש מי שמעדיפות את נוכחותה של חברה טובה, ויש כאלו שרק רוצות את פרצופו של בן הזוג (וגם להוציא עליו קצת עצבים, בהזדמנות חגיגית זאת). כך או אחרת, במחלקת היולדות החדשה של ליס אתן רשאיות להזמין את כל מי שמתחשק לכן לצפות בכן מביאות חיים לעולם ומדגימות כישורי צרחות משוכללות, רק שמומלץ, כמובן, לבחור בדמויות בעלות נוכחות חיובית ומרימה.

בן הזוג

עכשיו אנחנו מדברים אליך, בן הזוג. כן, אליך. אין טעם להתחבא, כולנו יודעים שאתה שם. אז תרים את הראש מהטלפון, תקשיב ותפנים: אישה בחדר לידה היא יצור קפריזי וחסר גבולות, והכוכבת הבלעדית של האירוע. התפקיד שלך הוא לתמוך, למלא את כל בקשותיה במלואן, להכיל, להבין, ולא להפריע. אתה חושב שזה גדול עליך? אופס, מאוחר מידי.

שם בשבילך

היי, מזל טוב! אז הלידה עברה בשלום ובלי יותר מידי דרמות (בעלך לא התעלף. גם משהו), ועכשיו את מוכנה לחזור הביתה ולהתחיל את החיים בתור אמא! מן הסתם עולות במוחך כמה שאלות ותהיות: איך מחתלים? מה להלביש? כמה התינוק צריך לישון? מה אני צריכה לאכול? את כל התשובות תוכלי לקבל במסגרת מערך התמיכה באם ובתינוק עוד בבית החולים, בצורת סדנאות, הדרכות ומפגשי ייעוץ, שמותאמים בדיוק לימים הראשונים שלאחר הלידה. בקיצור – יהיה בסדר!

ביקור בחדר הלידה של ליס

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן