מטופלת פוריות? מגיעות לך 40 שעות היעדרות בתשלום!

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה הצעת חוק, המעניקה לנשים עובדות העוברות טיפולי פוריות, 40 שעות היעדרות בתשלום לצורך בדיקות והליכים רפואיים.

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/18 11:38 כב בטבת התשעט

מטופלת פוריות? מגיעות לך 40 שעות היעדרות בתשלום!
צילום: shutterstock

עד היום, הוכרה היעדרות לצורך טיפולי פוריות כהיעדרות על חשבון ימי מחלה. אולם החוק קובע, כי עובד לא יקבל תשלום על יום מחלה ראשון. על כן, במרבית המקרים עובדת מטופלת פוריות לא קיבלה תשלום על היעדרות מהעבודה לשם הטיפולים, אשר דורשים לרוב, היעדרות של מספר שעות או יום עבודה אחד בכל פעם.

הצעת החוק שאושרה היום קובעת, כי לעובדת יינתנו 40 שעות היעדרות בתשלום לצורך הטיפולים, גם על היעדרות של חלקי ימים, והחל מהשעה הראשונה. הסדר זהה קיים כיום עבור נשים הרות. יוזם ההצעה, ח"כ אורי מקלב אמר: "תקופה של טיפולי פוריות היא תקופה מלאת ציפיות ואכזבות עבור אותן נשים, והמאמץ הפיסי, הנפשי והכלכלי, שנדרש מהן הוא גדול. לכן, תפקידנו הוא לסייע להן ככל שניתן ולתת להן את הגמישות לנצל את ימי המחלה שניתנים לה למטרה זו. הצעת החוק המיוחדת הזאת איחדה את כל קצוות הכנסת שכן היא כנראה נחוצה היום יותר מתמיד".

יו"ר הוועדה - ח"כ אלי אלאלוף הוסיף כי: "הצעת החוק משקפת רוח שבה אני מאמין מאוד, לפיה ככל שתיטיב עם העובדים, תקבל מהם תפוקה טובה יותר. ולכן, מה שאפשר לתת- צריך לתת. זה יחזור למעסיקים בריבית דה ריבית".