לידה טבעית - לא משימה בלתי אפשרית

לידה טבעית מוגדרת כלידה שאין בה התערבויות, היולדת לא מקבלת משככי כאבים, או תרופות ולא פותחים לה וריד. שוחחנו עם יאנה רוזנברג- מיילדת 14 שנים בבית החולים לנשים ויולדות "ליס" ומנהלת את המרכז ללידה טבעית אשר מיועד לנשים המעוניינות ללדת בדרך זו.

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף בית חולים ליס 19/02/18 10:22 ד באדר התשעח

לידה טבעית - לא משימה בלתי אפשרית
המרכז ללידה טבעית בבית חולים ליס, צילום: יחצ

מי הנשים שמגיעות אליכם למרכז?

יש נשים אשר מעוניינות ללדת בלידה טבעית מבחינה אידיאולוגית, על מנת להתחבר לגוף שלהן, לחוות את התהליך ללא התערבויות. יש כאלו שהלידה מתקדמת מאוד מאוד מהר והן לא מספיקות לקבל משככים, ויש גם אחוז קטן של נשים שאסור להן להשתמש במשככי כאבים, אך 50% מהנשים בוחרות לקחת אפידורל.

אישה שלא תכננה ללדת בלידה טבעית והגיעה לסיטואציה הזו, יכולה לקבל עזרה ותמיכה מהמיילדת שמלווה אותה, גם במרכז שלנו וגם בחדרי הלידה הרגילים. היא תוכל לעמוד, להיות פעילה, להשתמש במוניטור אלחוטי שלא מגביל את התנועתיות שלה. יש לנו - 90 מיילדות כאשר 24 מתוכן עובדות גם במרכז ללידה טבעית מתוך בחירה מלאה, והן רגישות מאוד ליולדת. אנחנו עוברות הרבה מאוד הכשרות שמסייעות לנו להכיל טוב יותר את היולדת ולסייע לה לקדם את הלידה בדרך הטבעית ביותר.

למי מתאים ללדת בלידה טבעית?

זה מתאים לאישה שבוחרת בזה, עניין הבחירה מאוד חשוב. אישה שבוחרת ללדת בלידה טבעית, צריכה להכין את עצמה לכך מראש. ההכנה הכי טובה בעיני, היא  לעבור קורס הכנה טוב, להכין את הגוף כבר בחודשים המוקדמים ולעשות פעילות גופנית המותאמת להריון, שחייה, פילאטיס או יוגה, שם מתמקדים בחיזוק שרירי רצפת אגן, דבר שהוא טוב גם לאישה בהיריון וגם לאחר הלידה. מומלץ שהיא תלמד מראש, נשימות והרפיות ותבחר את האנשים שילוו אותה בקפידה ויהוו קבוצת תמיכה עבורה. כמו כן היא יכולה להשתמש בצמחי מרפא והומאופתיה.

אני באופן אישי אוהבת ליילד בלידה טבעית משום שתפקידי בלידה הוא עצום, ועיקרו לעודד ולהכיל. אני נמצאת כל הזמן עם האישה, במיוחד לקראת סוף הלידה שם היא זקוקה לי ביותר. אני מעסה אותה, נוסכת בה ביטחון שכל מה שהיא עוברת זה בסדר, כי לפעמים אנחנו שוכחות שהגוף יודע ללדת. אני מיידעת אותה כל הזמן באיזה שלב היא נמצאת. וכמובן, בסוף גם מיילדת את התינוק. אבל לא לכל אחת זה מתאים, אם אישה בוחרת להשתמש במשככי כאבים אנו תומכים בה תמיכה מלאה, לא פשוט להכיל את עוצמות הכאבים האלה ויש לידות אפידורליות מדהימות ובסופו של דבר, כל לידה היא מהממת.

 

לעוד פרטים על המרכז ללידה טבעית לחצי כאן