להגשים חלום: לידה טבעית באווירה ביתית

חולמת ללדת בלידה טבעית וללא התערבות פולשנית? במרכז ללידה טבעית של בית החולים 'ליס' חלומות מתגשמים, והיולדות נהנות מחוויית לידה באווירה ביתית, נעימה, טבעית ורגועה

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף בית חולים ליס 11/09/19 15:56 יא באלול התשעט

להגשים חלום: לידה טבעית באווירה ביתית
המרכז ללידה טבעית, צילום: יחצ. בית חולים ליס

ילדת בלידה רגילה והרגשת שמשהו במערך הזה ובצורת הלידה הוא לא טבעי ורחוק מאד מהמקור? הגיע הזמן להתקדם, ולדעת שהיום אפשר לשלב בין לידה חלומית משהו ובין מקצועיות ללא פשרות. המרכזהטבעי ללידה של בית החולים 'ליס'-איכילוב נועד לענות על הצורך הזה, לשמר את המהלך הטבעי של הלידה ולעזור לנשים לחוות אותה בניחוח של בית, במרכז מלוות בכל חודש עשרות לידות מאושרות. 

"במרכז הטבעי ללידה היולדת תהנה ממרכז מטופח ומושקע באווירה ביתית ללא התערבות פולשנית, המרחב מנותק מהמולת בית החולים ומהעומס הרוטיני שבו, זהו מקום שקט ונעים שגורם ללידה להיות בדיוק על פי חלומה של היולדת, יחד עם המלווים הקרובים שלה שם יוכלו להעביר את התהליך באופן ביתי המתאים לה על פי הצרכים האישיים שלה." אומרת יאנה רוזנברג אחות מיילדת האחראית על המרכז הטבעי ללידה של בית החולים 'ליס'. 
"המיילדות שנמצאות במרכז הטבעי ללידה הן אלו שמאמינות ומחוברות לדרך הלידה הטבעית ומכירות אותו מכל צדדיו, הצוות מונה כ20 מיילדות מתוך כלל מיילדות בית החולים,  זהו צוות עם אווירה מיוחדת ללידות טבעיות, אשר מקדם אותן בהמון אהבה ומסירות, ומעניק לכל יולדת את החוויה המושלמת"

בחודש מגיעות בממוצע כ30 נשים ללידות טבעיות, המרכז בנוי לקיים בו לידה אחת בכל פעם, והוא מקצה ליולדת את כל המשאבים שהיא זקוקה להם כדי להעביר את התהליך במקסימום החוויה והסיפוק. כל אישה שעברה את החודשים של טרום הלידה בסיכון נמוך, ומספר הלידות הקודמות שלה נמוך מחמש, יכולה ליהנות מהשרות במרכז ללידה טבעית. הנשים שמגיעות למרכז חדורות מטרה לעבור את התהליך באופן הכי קרוב לטבע. הנשים שמגיעות ללדת בלידה טבעית הן אלו המעוניינות בכך מבחינה אידיאולוגית, על מנת להתחבר לגוף שלהן, לחוות את התהליך ללא התערבויות. יש כאלו שהלידה מתקדמת מאוד מאוד מהר והן לא מספיקות לקבל משככים, ויש גם אחוז קטן של נשים שאסור להן להשתמש במשככי כאבים, אך 50% מהנשים בוחרות לקחת אפידורל.

המרכז ללידה טבעית

המרכז ללידה טבעיתצילום: יחת. בית חולים ליס

סיטואציה שעשויה להתרחש היא מעבר של יולדת מהמרכז ללידה טבעית לחדרי הלידה הרגילים בבית החולים. ישנם אחוזים כמעט קבועים של נשים שעוברות לבסוף לחדרי הלידה הרגילים: מתוך שלושים וחמש נשים שבאות אלינו, לדוגמה, יֵצאו שתיים כי ירצו לקבל אפידורל, ושלוש-ארבע אחרות יצאו בגלל בעיות אלה ואחרות, שידרשו התערבות רפואית.

רוזנברג מבטיחה כי : "המרכז הטבעי ללידה של 'ליס' הוא מתקדם ומקצועי ללא פשרות. אנחנו פועלים על פי נוהלי הבטיחות המחמירים ביותר, וצמודים לבית החולים ולמחלקת היולדות הרגילה לכל מקרה שהוא. לא ניקח סיכונים, ובכל מקרה שבו יולדת תצטרך מעקב רפואי מעט יותר צמוד, נזמן רופא מבית החולים או נעביר אותה למחלקת היולדות להמשך טיפול רפואי. המקצועיות והבטיחות הן נר לרגלנו, ואנו עושים הכל כדי להבטיח אותן בכל לידה שהיא"

בשאלה מה כולל המרכז הטבעי ללידה בליס השיבה רוזנברג:  "השקענו המון באבזור הנכון של המרכז ובטיפוחו באופן מושלם, כך שהוא מזמין ומעודד לידה טבעית בכל דרך שהיא, וכאמור קיימת גם האפשרות לשימוש בגז צחוק, יש אצלנו גם את כל הדרוש בשביל להקל על היולדת בעזרת מים. אחרי הלידה עומדות לרשות האישה שעתיים חווייתיות להתאוששות ולמנוחה, כאשר בפינת המחלקה עומדת פינת קפה עשירה ומפנקת".

הלידה במרכז הטבעי לא עולה כסף ואין הבדל בין לידה בבית החולים עם המערך הרפואי הרגיל, ובין לידה במרכז הטבעי ללידה. זכותה של כל יולדת לבחור בדרך הנכונה עבורה.

לסיכום אומרת רוזנברג: "אני אוהבת מאוד ליילד בלידה טבעית כיוון שהתפקיד שלי בלידה כזו הוא עצום, ועיקרו לעודד ולהכיל. אני נמצאת כל הזמן עם האישה, אני מעסה אותה, נוסכת בה ביטחון שכל מה שהיא עוברת זה בסדר. אני מיידעת אותה כל הזמן באיזה שלב היא נמצאת. וכמובן, בסוף גם מיילדת את התינוק. ובסופו של דבר, כל לידה היא מהממת"