חולמת על לידת מים? זה אפשרי!

אם גם את מדמיינת את הלידה של תינוקך, טבעית, נינוחה ובאנרגיה של זרימה ותנועה. מרכז הלידה הטבעי בלניאדו, הוקם במיוחד עבורך

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף בית חולים לניאדו 17/01/19 12:19 יא בשבט התשעט

חולמת על לידת מים? זה אפשרי!
צילום: shutterstock

מרכזי הלידה הטבעית הוקמו על מנת לאפשר לידה טבעית, בסביבה כמה שיותר ביתית ובסמוך לסיוע רפואי הזמין בחדרי הלידה. בשנה האחרונה תפס תאוצה האפשרות ללידת מים, המעניקה מעבר רגוע ועדין מהחיים ברחם, לחיים שמחוצה לו.

"המרכז מיועד ליולדות המעוניינות בלידה טבעית ללא שיכוך כאב תרופתי, וכן, ליולדות שהריונן תקין, המצפות לעובר יחיד במצג ראש, ללא מצבי סיכון", מספרת כרמל ג'נאח - מיילדת בלניאדו, בחדרי הלידה ובמרכז ללידה טבעית. "אנו שמחים להיות בין בתי היולדות הראשונים שהציעו את האפשרות הזו, לאחר תהליך ארוך של הסמכה והסדרת הנושא מכל הבחינות, החל מבטיחות בלידת מים ומניעת זיהומים, וכלה בהתאמת הציוד לצורך הלידה במים".

 

איך נראה מרכז לידה טבעי?

"המרכז נראה כמעט כמו חדר בבית - הקירות צבועים בסגול, הציוד הרפואי מוצנע, המקלחת והאמבטיה צמודים, ובנוסף קיימים במרכז עזרים ללידה טבעית כגון חבל המשתלשל מהתקרה, סולם, כדור פיזיותרפיה, שרפרף לידה ועוד.

במרכז יש מוניטור אלחוטי המאפשר האזנה לדופק העובר גם במים. המיילדת שמלווה את היולדת במרכז צמודה אליה בלבד, ואין תחת אחריותה חדרים נוספים באותו זמן. יש לכך יתרונות מוכחים רבים: ראשית, תמיכה משמעותית ביולדת, המסייעת בהפחתת כאב, בהתמודדות עם צירי הלידה ועם מגוון הרגשות והתחושות שעולים במהלך הלידה. לא פחות חשוב מכך, הליווי הצמוד מעלה את היכולת לזהות מצבי סיכון מוקדם יותר, משפר את בטיחות הלידה ואת תוצאותיה מבחינת סיבוכים והתערבויות רפואיות.

לידה טבעית בבית החולים לניאדו

לידה טבעית בבית החולים לניאדוצילום: יחצ

מרכז הלידה הטבעית מרווח כך שיש בו מקום לחופש תנועה, ואפשרות להשתמש בבריכה המיועדת ללידה, הן בכדי להעביר את שלבי הצירים, והן בכדי ללדת את התינוק או התינוקת לתוך המים, מה שיוצר מעבר רגוע מהחיים ברחם לחיים מחוץ לרחם. כמובן שבמקרה הצורך, למשל רצון היולדת באפידורל או במצב סיכון כלשהו המתרחש במהלך הלידה, חדרי הלידה קרובים מאוד וניתן לעבור אליהם מיידית לצורך הסיוע הדרוש".

 

" המים מסייעים ליצירת הרפיה עמוקה של הגוף והלידה מתקדמת בצורה הטובה ביותר"

"למים השפעה מדהימה במהלך הלידה: הם מאפשרים הקלה משמעותית בכאבי הצירים ובתחושת הכובד הנלווית להריון, מרככים את הרקמות, מפחיתים סיכון לקרעים וחתכים, ומסייעים ליצירת הרפיה עמוקה של הגוף כך שהלידה יכולה להתקדם בצורה הטובה ביותר. מחקרים בעולם הראו כי בלידת מים אין עליה בסיכון לילוד או ליולדת.

מומלץ להיערך כמו לכל לידה טבעית - להתכונן וללמוד על נשימות מתאימות, תנוחות ותנועתיות. ובכדי ללדת במים, הבריכה או הכיסוי שלה, צריכים להיות חדשים וללא שימוש קודם. לכן, יש להצטייד מראש בבריכת אינטקס מתאימה, על פי המידות המפורטות באתר שלנו. זו בריכה שיכולה לשמש את הילדים לאחר מכן בבית. או, שניתן לקנות כיסוי חד פעמי המתאים לבריכה הייעודית ללידה שקיימת אצלנו. כמו כן, מומלץ כי מי שמלווים את היולדת, יצטיידו בבגדים להחלפה למקרה שיירטבו.

כמעט כל המיילדות שפועלות במרכז ללידה טבעית בלניאדו הוסמכו לקבל לידות מים על ידי ברברה הרפר, מיילדת אמריקאית בכירה המובילה את נושא לידות המים בכל העולם. לפני כשנה וחצי הגיעה ברברה לישראל בכדי להעביר סדנה מעמיקה בנושא לידות מים. הסדנה התקיימה בבית החולים לניאדו, ולימדה את המיילדות ואת הצוות הרפואי על לידות מים מכל פן אפשרי - בטיחות, דרכי תמיכה, ביצוע טכני, רקע תאורטי ועוד. 

המרכז שלנו ידוע בסובלנות ובכבוד שנוחל הצוות המיילדותי ליולדות ולתהליך הלידה, הן בתמיכה בתהליך הטבעי, והן בהימנעות מהתערבויות שאינן הכרחיות. אני שמחה לעבוד בחדר לידה שבו המיילדות עובדות מתוך שליחות ומתוך אמונה אמיתית ביולדת ובתהליך הלידה".

 

לפרטים נוספים