חדשות כיפה

הורים: כך תתמודדו עם החרדה של ילדיכם

לא מעט הורים נמצאים בימים אלו בחרדה עצומה על רקע המצב הביטחוני הקשה. חדוה אריאל עם עצות אופרטיביות שיעזרו לכם להתמודד עם המצב

shutterstock

shutterstockצילום: shutterstock

על רקע התרבות פיגועי הטרור ברחבי הארץ הורים רבים חשים דאגה רבה לשלום ילדיהם.
דרכים רבות ומגוונות עוזרות לאנשים בהתמודדות עם מתח, לחץ, איום, פחד ודאגה.
לכל אדם מתאים דרך אחרת להתמודד בהתאם לאישיותו הייחודית.

נמנה כאן בראשי פרקים מספר עקרונות ואפשרויות אשר יסייעו לכם:

תפקיד - אחריות לסייע לאחרים בעת חרום תורמת להתמודדות עם רגשות שליליים. עצם אחריות ההורים להגן על ילדיהם דורשת גיוס כוחות התמודדות ומחזקת אותם עצמם כמו כן מעורבות חברתית וסיוע חברתי מחוץ לבית מחזק אף הוא את הנפשות הפועלות.

נירמול הפחד - עצם הפחד והדריכות הוא חיובי ודוחף אותנו לנקוט אמצעי זהירות והתגוננות. כדאי להיערך ולתרגל עם הילדים התגוננות מול איומים.

שגרה - שמירה על השגרה נותנת עוגן וביטחון, סדר יום, מסגרות לימודים, עבודה. יחד עם זה מותר לשנות מעט בהרגליםולהימנע מפעילות שאינה מוגנת דיה.

פעילות - פעילות גופנית מסייעת להפחתת מתח וחיזוק המוראל.

בילוי והנאה - דווקא בימים אלו חשוב להרבות בפעילות פנאי, בילוי והנאה להפגת המתח. חיוך, צחוק והומור תורמים לבריאות. מומלץ על פעילות משותפת משפחתית לגיבוש.

תזונה - שמרו על תזונה בריאה - נכון תמיד - ויותר בימים מתוחים

תמיכה - בזמנים קשים חשובה ביותר תמיכה משפחתית, חברתית וקהילתית. שימו לב סביבכם מי זקוק לתמיכה וחיזוק והרשו לעצמכם להיעזר במידת הצורך. "איש לרעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק"

שיח רגשי - "דאגה בלב איש ישיחנה" חשוב ליזום שיח משפחתי רגשי בו יוכל כל אחד לבטא את רגשותיו בנינוחות וללא ביקורת מאחרים.

מידע - המידע צריך להיות במידה - מחד - לא להציף במידע מעבר ליכולת ההכלה ומאידך - לא להסתיר הכל - זה לא עוזר - אנשים מרגישים שקורה משהו א"א לעבוד עליהם. יש לענות לשאלות בצורה עניינית ואמיתית. חשוב שהורים ישדרו לילדיהם שיש להם כוחות להתמודד.

הכלה של דרכי התמודדות שונים - יתכן שלמישהו עוזר דרך התמודדות אחת המפריעה לאחר. חשוב להכיל ולכבד את דרך ההתמודדות של כל אחד במשפחה ולשמור על גיבוש ולכידות המשפחה.

איתור מצוקה אצל ילדים- במידה ונראים קושי חמור בתפקוד הימויומי מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי

משמעות -פיגועי טרור מטרתם לזרוע פחד ולערער את בטחוננו בצדקת הדרך הלאומית והיהודית של עמנו. זה הזמן לחיזוק אמונה בעמנו ואלוקינו.

לסיכום: המודל הרב מימדי להתמודדות עם לחץ של פרופסור מולי להד מציע שש דרכים שונות להתמודד עם לחץ:

גוף - הרפיה, עיסוי, אוכל, עשייה ופעילות

שכל - מידע, הגיון, סדר,

רגש - בכי, ביטוי רגשות באמצעים שונים, יצירה, כתיבה

אמונה - מתן משמעות אמונית לאירועים, תקוה

חברה - השתייכות למשפחה, חברה תפקידים

דמיון - שימוש בדמיון, אומנות

בשורות טובות!

עוד אין תגובות, היו הראשונים להגיב!
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

משכן הכנסת צילום:  Hadas Parush/Flash90

עיתונאים מסעודיה ומעיראק מבקרים בישראל

קרא עוד